אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
בִּטָּחוֹן 220

פרסום ראשון (ואחרון): המלצות הוועדה לחיזוק הביטחון הלאומי על ידי מיתוג מחדש של משרדי הממשלה

הקדמה

התבקשנו לבחון דרכים לחיזוק הביטחון הלאומי על ידי מיתוג מחדש של משרדי הממשלה ושל גופים ממשלתיים נוספים, ולגבש מתווה מעשי ויעיל, שיאפשר לשקף לציבור בצורה מאוזנת ואופטימית יותר את המציאות.

בישיבת ההתנעה של הפרויקט הציב לנו ראש הממשלה יעד שאפתני ומאתגר: להוות משקל נגד לערוצי התבהלה התבוסתניים, שמהדהדים כבר חודשים טענות שקריות של שונאי ישראל ומנוהלים מאחורי הקלעים על ידי הדיפ-סטייט הנכלולי של ראשי צה"ל, שב"כ והמוסד בהנהגת חם-צוואר וקרן וקסנר.

בישיבת ההתנעה של הפרויקט הציב לנו ראש הממשלה יעד שאפתני ומאתגר: להוות משקל נגד לערוצי התבהלה התבוסתניים, שמהדהדים כבר חודשים טענות שקריות של שונאי ישראל

אלו, בעזרת מערכת משפט מושחתת בהובלת גלי בהרב-מיארה ואהרן ברק, מוכרים לישראלים פייק-ניוז רל"ביסטי לפיו ישראל היא לא מדינה משגשגת ופורחת שמוחצת את אויביה בקלילות תוך שהיא רוקדת בהופעה של אייל גולן בבלומפילד ועפה על החיים, אלא בעצם מדינה חבולה ומושפלת שמפנה יישובים, מפקירה חטופים, שוקעת כלכלית, מבודדת מדינית ונרדפת על ידי הקווירים ועוזריהם.הן.

להלן מסקנותינו והמלצותינו.

עקרונות מנחים

אחרי בחינה מעמיקה של פעולות הממשלה הגענו למסקנה, כי כדי לשנות את הדרך שבה ישראלים חווים את החיים בישראל, חייבים לשנות את האופן שבו המציאות הזו מתווכת להם על ידי הממשלה, דובריה ובאי כוחה.

סקרי עומק שערכנו מראים כי ישראלים רבים משתכנעים בזמן האחרון שמשרדי הממשלה לא עובדים למענם, לא מתעניינים בגורלם, לא מתאמצים עבורם. השיח הציבורי מתמלא טענות מפוקפקות על "ביזה", "השתמטות" ו"שחיתות".

סקרי עומק שערכנו מראים כי ישראלים רבים משתכנעים בזמן האחרון שמשרדי הממשלה לא עובדים למענם, לא מתאמצים עבורם. השיח הציבורי מתמלא טענות מפוקפקות על "ביזה", "השתמטות" ו"שחיתות"

כדי לשנות את המגמה ההרסנית הזאת, אנחנו ממליצים לפעול ברוח דוקטרינת "הניצחון המוחלט" של ראש הממשלה, ולהטמיע לאלתר בכל משרדי הממשלה ערכים מעוררי השראה כמו "ניצחון", "תנופה", "עוצמה", "אמונה" ואז לחבר אותם לרוח הלאום ולביטחון בצור ישראל וגואלו.

אם נשקף את המציאות כך, נוכל לשקם את תפיסת המציאות ולהפוך את הישראלים במהירות מחסרי ביטחון לבעלי ביטחון וממטילי ספק קודרים ולא סגורים על עצמם מינית, לחרבו-דרבואיסטים מאמינים ונאמנים.

הנושא נבדק בשני פיילוטים מוצלחים. פיילוט אחד התחיל עוד לפני המלחמה, סמוך להקמת ממשלת הניצחון והתנופה (שמים לב מה עשינו כאן?) עם המיתוג מחדש של המשרד לביטחון פנים כ"משרד לביטחון לאומי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסיבת עיתונאים במשרד לביטחון לאומי, ינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסיבת עיתונאים במשרד לביטחון לאומי, ינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לא הופתענו לזהות לאורך כל החודשים האחרונים עלייה עקבית במעמדו הציבורי של השר איתמר בן גביר, ככל שהציבור הפנים את מיתוגו מחדש כ"מר ביטחון לאומי". למה שרק רמטכ"לים וראשי שב"כ ומוסד ייהנו מהילת "שומרי הביטחון הלאומי"? כי הם שמאלנים? כי הם לא התעוררו בלילה של השבעה באוקטובר?

פיילוט נוסף יצא לדרך השבוע, עם מיתוגו מחדש של "משרד החקלאות" המיושן והמאובק כ"משרד לביטחון תזונתי". אנו מעריכים כי כבר בשבועות הקרובים נראה שיפור ניכר במעמדו של השר לביטחון תזונתי אבי דיכטר, שתלווה בעלייה ביוקרה הכללית של הממשלה כולה.

פיילוט נוסף יצא לדרך השבוע, עם מיתוגו מחדש של "משרד החקלאות" כ"משרד לביטחון תזונתי". אנו מעריכים כי כבר בשבועות הקרובים נראה שיפור ניכר במעמדו של השר לביטחון תזונתי אבי דיכטר

משרד החקלאות היה מזוהה עד כה עם בדיחות עבשות על מצב החסה בשטחים, ונאלץ לספק תשובות לשאלות משעממות על מכסות ביצים, יבוא מקביל של מוצרי חלב וטיפול בכרמים שרופים בגליל העליון. מהשבוע המשרד יוכל להתפנות ולעסוק בנושאים החשובים באמת, שכל נפש יהודי הומייה לעומתם: נושאי ביטחון.

המלצות כלליות ומתווה פעולה

את שורת הצעדים שתפורט להלן אין הכרח ולמעשה גם אין סיבה לבצע במקביל ובמהירות, אלא דווקא להטמיע אותם בזה אחר זה, בהתאם לצרכי השעה. אלה צעדים משלימים. שימו לב שכל החלטה כזו על שינוי גוררת כמה סבבים של דיונים על הנושא בתקשורת, מלהיטה את הרשתות החברתיות, ומאפשרת לנו לרכב על עוד סיבוב של השיח הציבורי, ולהסיט אותו לנושאים שנוחים לנו יותר.

מבט אוויר על קריית הממשלה בירושלים (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
מבט אוויר על קריית הממשלה בירושלים (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

העיקרון המנחה שהציג ראש הממשלה בישיבת ההתנעה של הפרויקט צריך לעמוד לנגד עיני כולנו מעתה והלאה:

  • כשאנחנו מדברים על "ניצחון", כל מי שיעז להתווכח איתנו ייתפס בהכרח כתבוסתן.
  • כשאנחנו מייצגים את העוצמה, כל מי שעומד מולנו יידחק לעמדה של חולשה.
  • כשברור שאלוהים לצידנו, זה אומר שלצד השני אין אלוהים.

זכרו: העם תמיד יעדיף את מי שיציע לו ניצחון, עוצמה ואמונה על פני מי שידבר על תבוסה, חולשה וכפירה. זהו עקרון אנושי נצחי, פשוט להפליא, קל להטמעה וליישום, ומחייב בסך הכול משמעת.

זכרו: העם תמיד יעדיף את מי שיציע לו ניצחון, עוצמה ואמונה על פני מי שידבר על תבוסה, חולשה וכפירה. זהו עקרון אנושי נצחי, פשוט להפליא, קל להטמעה וליישום, ומחייב בסך הכול משמעת

מסגור הוא הדבר החשוב ביותר במציאות חיינו. שימו לב איזה נזק נגרם רק השבוע לכנסת, אחרי שנודע כי כל חברי הכנסת עומדים לצאת לחופשה של שלושה חודשים. כל מה שנדרש היה להציג את החודשים הבאים כ"שלושה חודשים של התבוננות, הערכת מצב מחודשת ותכלול בין-משרדי של מדיניות השיקום".

כולם יודעים מה זו "חופשה". אף אחד לא יודע מה זה "תכלול בין-משרדי".

רעיונות מיתוג עתידיים

  • במקום "יו"ר הקואליציה" ו"יו"ר האופוזיציה" נעבור לשימוש ב"מנהיג רוב העם" ו"מנהיג המיעוט היהודי/ערבי"
יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יולי 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
זקוק למיתוג מחדש: יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יולי 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

להערכתנו, יריבינו ייפלו למלכודת וימהרו לתקוף את השינוי. סביר להניח שהם יטענו שהוא "פאשיסטי", כמו שהם עושים תמיד. ועל כך נענה בחיוך כי "צ'אק שומר הוא 'מנהיג הרוב' בסנאט ומיץ' מקונל 'מנהיג המיעוט', ואם זה טוב לדמוקרטיה חזקה כמו אמריקה, אין כל מניעה שאופיר כץ לא ייקרא מעתה 'מנהיג רוב העם' ואילו יאיר לפיד יכונה מכאן והלאה 'מנהיג המיעוט היהודי/ערבי'".

אם זה טוב לדמוקרטיה חזקה כמו אמריקה, אין כל מניעה שאופיר כץ לא ייקרא מעתה 'מנהיג רוב העם' ואילו יאיר לפיד יכונה מכאן והלאה 'מנהיג המיעוט היהודי/ערבי'"

לכל מי שיטען "אבל למה בכלל לומר יהודי-ערבי?" נענה בתמימות: למה לא? מה, אתה גזען?

  • משרד המשפטים ימותג כ"המשרד להגנת הצדק הלאומי"

למה שרק החונטה הסגורה של שופטי בית המשפט העליון תכתיר את עצמה בשם הפלצני והיומרני "בית המשפט הגבוה לצדק"? מה, הצדק רשום בטאבו על שמם ועל שם ילדיהם הטחונים?

ולמה מי שעומד מולם ורק מנסה להצר את צעדיהם ולשלול מהם את הפריבילגיות שירשו מהוריהם האשכנזים, צריך לעשות זאת תחת התואר המייבש והאפרורי "שר המשפטים"? ברגע שהשר יוצג כ"שר הצדק הלאומי", המשוואה כולה תשתנה לטובתנו.

הרי מי – חוץ מבוגדים ואויבי המדינה – לא ירצה לראות בניצחון המוחלט של "הצדק הלאומי"?

משרד המשפטים בירושלים (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
מובלעת האויב ברחוב צלאח א-דין בירושלים: משרד המשפטים (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
  • מבקר המדינה ימותג מחדש כ"משפר המדינה"

מה זו החמיצות הזו? למה להתמקד במה שרע במקום להציע איך יכול להיות טוב יותר?

חסל סדר הריטואל השנתי של "דוח חמור וחסר תקדים של מבקר המדינה חושף שורה של מחדלים וליקויים מסוכנים". אמור מעתה: "דוח מרגש של משפר המדינה מציע שורה של צעדי ייעול פשוטים, שיעשו את חיינו טובים יותר".

חסל סדר הריטואל השנתי של "דוח חמור וחסר תקדים של מבקר המדינה חושף שורה של מחדלים וליקויים מסוכנים". אמור מעתה: "דוח מרגש של משפר המדינה מציע שורה של צעדי ייעול, שיעשו את חיינו טובים יותר"

שימו לב: התוכן יכול להיות זהה. זה בכלל לא משנה. אבל נכון שכבר עכשיו, כשרק קראתם את הצעת המסגור החדשה, התפשט על פניכם חיוך נעים והרגשתכם הכללית השתפרה?

  • משרד התחבורה ימותג מחדש כ"המשרד להגנת חופש התנועה"

עוד שם מייבש שמזכיר את ימי מפא"י המושחתים, ומעצבן את כל מי שתקוע בפקקים או מחכה לרכבת שלא נוסעת בשבת.

  • משרד החינוך

כדי לשקף את תפקידו האמיתי של המשרד, אנו ממליצים למתג אותו מחדש כ"המשרד לדור העתיד". השר ייקרא בראשי התיבות "שר המד"ע". אפשרות נוספת: "משרד הערכים". אפשר למצוא דרכים יצירתיות לשלב בין השניים.

שר החינוך יואב קיש בכנס "מקור ראשון" בשדרות, 19 במרץ 2024 (צילום: לירון מולדובן/פלאש90)
בקרוב שר המד"ע: שר החינוך יואב קיש בכנס "מקור ראשון" בשדרות, 19 במרץ 2024 (צילום: לירון מולדובן/פלאש90)
  • משרד החוץ

ימותג מחדש כמשרד החו"ל. ישראלים מתים על חו"ל, גם כשחו"ל לא מת עלינו.

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון ימותג מחדש כ"המשרד לניהול נכסי הלאום"; משרד העבודה ימותג מחדש כ"המשרד לביטחון תעסוקתי"; משרד המורשת ימותג מחדש כ"המשרד לאמונה ותקווה"; ומשרד הפנים כ"המשרד של משה ארבל".

בנוסף, משרד העבודה ימותג מחדש כ"המשרד לביטחון תעסוקתי"; משרד המורשת ימותג מחדש כ"המשרד לאמונה ותקווה"; ומשרד הפנים כ"המשרד של משה ארבל"

אחרי בדיקה יסודית אנו שמחים לקבוע כי אין כל צורך למתג מחדש את "משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות"  בראשות אורית סטרוק, את "משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה" בראשות גילה גמליאל, ואת משרד "הנגב, הגליל והחוסן הלאומי" בראשות השר יצחק וסרלאוף. שלושת המשרדים הללו ממותגים למופת וגם עושים עבודה נפלאה, שבלי ספק תזכה בקרוב לשבחים ממשפר המדינה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 1,212 מילים ו-2 תגובות
סגירה