כרמלה כהן שלומי: "מי יחליף אותו?" - על יתומי נתניהו

בנימין נתניהו (צילום: יוצר דיגיטלי: אורן אדלר)
יוצר דיגיטלי: אורן אדלר
בנימין נתניהו

שאלה גדולה מרחפת מזה שנים סביב היום שאחרי. לא זה שחשבתם, מה לנו ולמלחמות מיותרות, אלא ביום שאחרי בנימין נתניהו, אבי האומלל. השאלה היא מי יחליף אותו.

ליתר דיוק "מי, מי יחליף אותו?", שאלת מחץ שבעקבותיה יגרד הנשאל בפדחתו במבוכה. מי באמת יבוא בנעלי האיש שמוליך את המדינה מאסון לאסון? שהפך אותה מארץ זבת חלב לארץ זבת דם?

"מי, מי יחליף אותו?", שאלת מחץ שבעקבותיה יגרד הנשאל בפדחתו במבוכה. מי באמת יבוא בנעלי האיש שמוליך את המדינה מאסון לאסון? שהפך אותה מארץ זבת חלב לארץ זבת דם

מנתניהו עד נתניהו לא היה כנתניהו. מגיל 47, שאז נמשח לראשונה, חדש מהניילונים – ועד עתה, בן 74 בואכה 75, סוסיתא עם מנוע מזייף, חלקי חילוף וגלגלים רופפים, מקרטע אבל נוסע על הראש שלנו – קראתי שאולי יתחתן מחדש עם שרה, היא רוצה להיות קיסרית. ראש הממשלה ובעלה גם משפצים את הבית בקיסריה והגברת רוצה שהוא יתאים למטבח החדש.

גם אם אינו כזה מוצלח, אומרים האופטימיים, אין מישהו אחר. אז הוא מזייף, משומש ורקוב, אבל אין מישהו אחר לבחור. כמו אצל ירקן שכונתי עצבני. רוצים או לא, הוא שם כמו גזירת גורל, כמו אמא שלכם, ואמא יש רק אחת, תשאלו את מי שאתם רוצים.

העם סובל מחרדת נטישה או תסמונת שטוקהולם, לך תדע, תכלס כל התשובות נכונות. מדובר במנהיג כושל שהדלק שלו הוא שנאה, וזה תמיד עובד.

בוקר טוב, שנאה, איך ישנת? תשתי משהו? כוס תרעלה אולי? מוות לערכים? שמאלנים בוגדים? אמנם יגאל עמיר סגור על מנעול ובריח בכלא אבל חזונו התפשט יפה. יש שר כהניסט וצעדות דגלים ורבנים מציתי להב"ה, אשרי הגפרור. הזיכרונות מציפים, עם אחד, מולדת אחת, אותו מנהיג ואותה שנאה ישנה, מתוזמרת היטב.

"מי יחליף אותו?" שואלים ביביסטים מוכי ירח, שואלים ימנים מבית אבא, שואלת "את משעממת אותי" שהשפיל בחוצפה, ושואלים חברי כנסת שלא מאמינים שהם בבית המחוקקים ולא בלשכת אבטלה.

שואלת הגברת מהבלוק שמאמינה שהמיליונר מרחביה "משלנו", ונהג המונית הנצחי שלא מבין מה רוצים מנתניהו, ושואלים אנשים שטרם נולדו כשנמשח לראשות הממשלה ולא מכירים מישהו אחר. ושואלים אזרחים שנשבו במאה שעברה וטרם נגמלו מפגיעתו הרעה של הפוליטיקאי הנכלולי ורעייתו.

"מי יחליף אותו?" שואלים ביביסטים מוכי ירח, שואלים ימנים מבית אבא, שואלת "את משעממת אותי" שהשפיל בחוצפה, ושואלים חברי כנסת שלא מאמינים שהם בבית המחוקקים ולא בלשכת אבטלה

מה עוד תבקשי מאתנו מכורה שעוד לא לקחו? מטוס פרטי? מטבח חדש? כלים נאים ואישה אחת שקונה את כל זה בשבוע בו המדינה קרסה לתוך עצמה והתאבלה מרה. אחריהם המבול.

טובי המוחות מתחבטים בשאלה "מי, מי יחליף אותו?" מדובר בסם קשה. מה אנחנו בלי חדל האישים הזה, אשתו החמדנית ובן המלך האגוצנטרי ממיאמי שמפעיל את אבא בשלט רחוק.

רמטכ"ל בהווה ורמטכ"לים לשעבר מורטים שיער. לא תעזור קריירה מפוארת, מי הם ומה הם לעומתו? שנים ארוכות על מדים לתפארת מדינת ישראל, ביג פאקינג דיל, זה לא מספיק.

נתניהו ירד מהארץ, החליף שם לבן ניתאי, התחתן והתגרש והתחתן ובגד והודה קבל עם וכל העולם, שחיתויות נקשרו בשמו ונוכלויות ופרשות מרמה ודיונים בבתי משפט, אסון רדף אסון, אסון הכרמל ואסון מירון, פרשת הצוללות והסכם הכניעה שחתם עם הטורקים אחרי המרמרה, 21 מיליון דולר פיצויים, הסכם שערורייתי שאושר בממשלה. משה כחלון, אביר השכבות החלשות, תמך, גם אריה דרעי השקוף שהמיליונים באו על חשבון עניי עירו. כל הקואליציה ההיא ובעלה נדחקו לתור, איפה חותמים ומתי לצחצח לשרה את הנעליים.

תארו לעצמכם את אותו הסכם עם רג'פ טאיפ ארדואן – רק עם השמאל בשלטון.
לא רצח יצחק רבין – הדור הבא? לא מהומות ברחובות? הפגנות סוערות? כיכר ציון? מישהו בכאפייה? ארון מתים? בדם ואש את מישהו נגרש?

נאדה, שום הפגנות, הצל שתה תה קמומיל ובנצי גופשטיין גר עם כבש. גם פוליטיקה, כמו פורנוגרפיה, היא עניין של גיאוגרפיה.

רמטכ"לים בהווה ולשעבר מורטים שיער. מי הם לעומתו? נתניהו ירד מהארץ, החליף שם לבן ניתאי, התגרש פעמיים ובגד והודה קבל עם, שחיתויות נקשרו בשמו ונוכלויות ופרשות מרמה ודיונים בבתיהמ"ש, ואסון רדף אסון

ואז נפל עלינו אסון השבעה באוקטובר הנורא בתולדותינו, על מאות קורבנות השווא, האזרחים והחיילים. המדינה רעדה וחישבה מסלול מחדש, אבל מי כאלוהיך ישראל. פנטום המדינה קם מהריסות העוטף, התנער מעפר ודילג מעל לקורבנות ולחטופים, צלח בבטחה אבל כבד ושאלות קשות, הפנה את האש לעבר אחרים והמשיך כאילו כלום.

באמת עם טיפש. מי נתן לו מדינה?
אה, אנחנו.

אין מחדל שלא ניער מעל כתפיו. כאילו לא אמר לאולמרט ב-2008:

"אתה היית זה שהיה צריך לבדוק את מוכנות הצבא, את הפעלת הצבא, את הגנת העורף. אם יש משמעות למושג אחריות, ראש הממשלה חייב גם הוא ללכת. כשהכישלון הוא כל כך רחב, כל כך יסודי, כשהמחיר כל כך יקר, הצעד ההכרחי המתבקש הוא החלפתו של ראש הממשלה שכשל".

נביא בארצו. ב-7.10 זה התהפך עליו, אבל נתניהו כמו נתניהו. בתחבולות תעשה לך מלחמת איש באחיו.

ב-2017 יילל "זה ניסיון פוטש של השמאל". להיט עבר שלא מפסיק לעשות קאמבק.

אין מחדל שלא ניער מעל כתפיו. כאילו לא אמר לאולמרט ב-2008: "כשהכישלון הוא כל כך רחב וכל כך ויסודי, כשהמחיר כל כך יקר, הצעד ההכרחי הוא החלפתו של רה"מ שכשל". נביא בארצו

חודשים ספורים לפני ה-7.10 נאם נתניהו באזכרה לחללי צוק איתן:

"ידענו על עשרות מנהרות טרור ועל התכניות להעביר מאות מחבלים, להיכנס לקיבוצים ולערים, לחטוף חיילים ואזרחים ולחמוק בחזרה לעזה".

כך תיאר במו פיו, מילה במילה, את האסון שהתחולל אחר כך, אסון שטרם לקח עליו אחריות. מעולם לא לקח אחריות על אסונות במשמרת שלו. אחריות זה לראשי הצבא, למערכת הביטחון, רכב ישראל ופרשיו נדרסים תחת המנהיג המופקר. בזה באמת אין עוד מלבדו.

על העברת המיליונים לחמאס שבנה בהם רשת מנהרות אשר בתוכן הלכה המדינה לאיבוד אמר:

"כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות, יש לזה מחיר ואני מוכן לשלם את המחיר".

@meetkadmim

איציק אלרוב: האם נתניהו ידע שהעברת הכסף לחמאס מסכנת את ביטחון המדינה? שימו לב לדברים המטורפים שאמר לאור הביקורת על העברת המיליונים – "כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות, יש לזה מחיר ואני מוכן לשלם את המחיר". המחיר = טבח השביעי באוקטובר! #נתניהו #אתה_הראש_אתה_אשם #חמאס

♬ original sound – מתקדמים

הוא לא. האיש ששחרר את יחיא סנוואר והתעלם מהאזהרות וביטל תכניות סיכול של סנוואר כי "חמאס מורתע" – מתנער מאחריות. כולם אשמים חוץ ממנו, הצבא, מערכת הביטחון, השמש והירח וכל צבאם. הוא? הוא רק עבר בסביבה, חיפש צנצנת דבש והמהם לעצמו שיר. טפו הדוב.
מי, מי יכול להחליף אותו?

נתניהו תיאר במו פיו, מילה במילה, את האסון שהתחולל אחר כך, אסון שטרם לקח עליו אחריות. מעולם לא לקח אחריות על אסונות במשמרת שלו. אחריות זה לראשי הצבא, למערכת הביטחון

אנחנו משלמים מחיר כבד ונמשיך לשלם. יש לנתניהו קוצב חדש. כמו לוליין הוא עובר על חוד התער מכישלון לתבוסה על כנפי מהרסי הארץ ומחריביה. הוא סוכן כאוס ותיק והוא מכיר את כל הטריקים בספר, את חלקם המציא. הוא מנהיג לכל עת.

אתם רוצים אותו מסורתי? הוא יניח תפילין. חום אנושי? הוא יחבק אבלים כמי שמחבק ארון. כמו שלמד לנקר נשיקה על לחי אשתו ולזייף אכפתיות בביקור בדרום השרוף שאין לו שמץ עניין לראות. זה לא נעים לו, זה מזכיר לו שהוא ראש ממשלה, המבוגר האחראי באסון.

אבל אין מי שיחליף את הכישלון הסדרתי, המתנה שלא מפסיקה לקחת.

רק האשמה תרדוף אותו עד קץ כל הימים בין אם ירצה ובין אם לאו.

מי יחליף אותו אתם תוהים.

בטח לא שפני הקואליציה שרוצים אבל פוחדים. כמו בסיפור "מי יתלה את הפעמון" על העכברים שביקשו לתלות פעמון סביב צוואר חתול הבית כדי שיוכלו להישמר מפניו ולהימלט לחוריהם אם יגיח. התכנית הייתה טובה אלא שלא נמצא עכבר שיתריס נגד מלכות חתול זקן ועריץ ויתלה על צווארו את הפעמון.

הוא סוכן כאוס ותיק והוא מכיר את כל הטריקים בספר, את חלקם המציא. הוא מנהיג לכל עת. אתם רוצים אותו מסורתי? הוא יניח תפילין. חום אנושי? הוא יחבק אבלים. כמו שלמד לנקר נשיקה על לחי אשתו

בטח לא כשגילה גמליאל ומאי גולן, וניסים ואטורי, וגלית דיסטל אטבריאן ובועז ביסמוט, ועמם בצלאל סמוטריץ' שנעלם בסקרים, תלויים על אותו צוואר עצמו, של אבינו מלכנו. יודעים שלא תהיה לחסרי הכישורים שהם הזדמנות שנייה להתבטל בשכר.

או כמו במקרה של סמוטריץ' לחדש ימים כקדם. אבל ממש קדם. ב-2018 והוא בייבי ביבי, ולפני שאמר עליו "שקרן", דיבר סמוטריץ' על שובה של מדינת הלכה. זה תמיד עושה לי חשק עז לכריך גבינה צהובה עם נקניק פרושוטו, מסורת בית אבא, וגם להתבולל, האמת, כי אם הלכה – גם לי יש הלכה, אם כבר הלכה המדינה.

ואני אומרת, יאללה, ביבי, לך הביתה וקח אתך את תאטרון הבובות שלך. את אומרי ההן, את השותקים, החנפנים, האינטרסנטים, המתקרנפים, הפחדנים, את המסיתים והשותקים, את הטייח המשפטי את משטרת פירומן-גביר במדים ואלות, את שודדי הקופה, את מהרסי הארץ ומחריביה תחת שלטון הבלהות שלך. את אשתך הקיסרית שלא יודעת שובע. את צבא הלקקנים שלה שסידר לה ולמשפחתה מרחב בטוח מהעם.
וקח את המטבח שלכם שלא צריך כלים וציוד.
רק בעלים חדשים.

נערה הייתי וכבר זקנתי וכבר אין לי אשליות. אני יודעת מי תמיד יוצא בלי פגע מכל פדיחה.

מי אומר לשרה: לא אמרתי לך, שרה'לה? סתומים. איזה מדינה.
וגם: מה את אומרת שנשתעשע קצת ונמנה את איתמר בן גביר לנשיא ואת מאי גולן לשרת המשפטים, ככה בשביל הקטעים? מה את אומרת? או איזה מלחמה קטנה עם חזבאללה באשמת ראשי הצבא? מה את צוחקת? אני רציני. ותגידי, יאשימו את השמאל או לא יאשימו את השמאל? אני אומר יאשימו.
ושרה תענה לו בלעג: ואין בכלל שמאל.

גילה גמליאל, מאי גולן, ואטורי, דיסטל אטבריאן וביסמוט, ועמם סמוטריץ' שנעלם בסקרים, תלויים על אותו צוואר עצמו, של אבינו מלכנו. יודעים שלא תהיה לחסרי הכישורים שהם הזדמנות שנייה להתבטל בשכר

וכמו במערכון המיתולוגי של הגשש על המכונית המגויסת ("היה מנוע?") היא תוסיף: היה שמאל?

ונתניהו יענה בצחוק מתגלגל: בוודאי שהיה, מה זאת אומרת?

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 1,410 מילים ו-3 תגובות
סגירה