היום ה־271 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

לוחם נהרג ושלושה אחרים נפצעו קשה בקרב בעיר עזה

ההרוג הוא סרן איליי אלישע לוגסי, תושב קריית שמונה בן 21, ששירת כמפקד צוות בחטיבת סער מגולן ● המוסד: המתווכות מסרו לישראל את התייחסות חמאס להסכם לשחרור החטופים; גורמים המעורים בנושא אמרו ש"לראשונה תשובת חמאס מאפשרת התקדמות" ● צה"ל התנקש באזור צור בחייו של מחמד נעמה נאצר, מפקד בחזבאללה שהיה אחראי על הירי מדרום מערב לבנון לישראל

סרן איליי אלישע לוגסי, שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה ב-3 ביולי 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
סרן איליי אלישע לוגסי, שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה ב-3 ביולי 2024

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיפגש בוושינגטון בעוד שלושה שבועות כאשר נתניהו יגיע לנאום בקונגרס ב-24 ביולי. על פי דיווח ב-CNN, פקידים אמריקנים וישראלים עדיין נמצאים בתהליך אישור פרטים לוגיסטיים, לפגישה שתיערך ככך הנראה בבית הלבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב, 18 באוקטובר 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב, 18 באוקטובר 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בניו יורק טיימס דווחו הלילה פרטים מאחורי היום שאחרי התקיפה האיראנית בישראל המכונה "ליל הכטב"מים". על פי הדיווח ביידן אמר לנתניהו בשיחת טלפון: "תן לי להיות ברור מאוד, אם תבצע תקיפה נרחבת נגד איראן – אתה נשאר לבד". נתניהו ניסה לומר לביידן שיש צורך בתגובה חריפה כדי למנוע מתקפות עתידיות, אך הנשיא אמר: "אם תעשה את זה, אני בחוץ".

ב-ynet מדווחים כי צוותי מג"ב מפנים מבנים בגבעת צור הראל במאחז המכונה "עוז ציון" שהוקם בבנימין על אדמות פלסטיניות פרטיות. עם הגעת הכוחות למקום מתפרעים הבעירו צמיגים ורכב על ציר הכניסה, וכן יידו אבנים לעבר הצוותים. בחלק מהמבנים ישנם מתבצרים, וחלקם תקעו את רגליהם בתוך בטון. בגל"צ מדווחים כי אחד הכלים יצא משימוש לאחר שקיבל מכה במיכל הסולר.

בתוך כך, הבוקר מדווחים בערוץ 7 כי מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי תתכנס היום ומחר ותאשר יותר מ-5,300 יחידות דיור ברחבי הגדה, ובמקביל יאושרו שיווקים של למעלה מ-500 יחידות נוספות.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של ארגון חזבאללה במרחבים בליידא, יארון וטיר חרפא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של הארגון במרחב עיתרון. במהלך הלילה, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים לבונה ושיחין.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה לעימות הכושל מול דונלד טראמפ. באירוע גיוס כספים שנערך במדינת וירג'יניה, אמר ביידן לקהל שנכח באולם, "נסעתי להרבה נסיעות מסביב לעולם – זה אולי לא היה רעיון כזה חכם. לא הקשבתי לצוות שלי וכמעט נרדמתי על הבמה".

ג'ו ביידן בעצרת בחירות בצפון קרולינה, 28 ביוני 2024 (צילום: AP Photo/Matt Kelley)
ג'ו ביידן בעצרת בחירות בצפון קרולינה, 28 ביוני 2024 (צילום: AP Photo/Matt Kelley)

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שנחשב מקורב לביידן ומתומכיו, הביע בשיחות סגורות חששות לגבי סיכוייו של ביידן לנצח את טראמפ בעקבות העימות.

מסקר CNN שפורסם אתמול עולה כי טראמפ מגדיל את הפער מביידן (49%-43%) במרוץ ביניהם, אולם גם כל המחליפים הפוטנציאליים של ביידן, כמו סגנית הנשיא האריס, מושל קליפורניה ניוסום, שר התחבורה בוטג'ג' ומושלת מישיגן וויטמר, אינם מצליחים לנצח את טראמפ, אך מפסידים בפער קטן יותר.

חברת הקואליציה לימור סון הר מלך מזועזעת מפינוי המאחז בבנימין ומבטיחה להגיע מאוחר יותר לתמוך במתיישבים נגד החלקים בממשלה שאחראים על זה.

כחצי שעה מאוחר יותר הוסיפה סון הר מלך: "כעת נודע לי כי גם המנהלת אשר תחת סמכותו של השר סמוטריץ אחראית לפינוי האלים. המנהלת נועדה לסייע לתושבי יו"ש ולא להזיק להם. אני מכירה כמה ההתיישבות חשובה לשר סמוטריץ ודווקא בגלל זה אני מתפלאת ודורשת ממנו להפסיק עם ההרס ולהפנות את כל משאבי המנהלת להרחבת והפרחת ההתיישבות". 

סגירה