בואו ונציל

הפגנה נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים ליד הקריה בתל אביב, יוני 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
הפגנה נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים ליד הקריה בתל אביב, יוני 2024

גיבור ספרו של אלן איסלר, "הנסיך של שדרות ווסט אנד", הוא ניצול שואה המתגורר בבית אבות בניו יורק. הספר עוסק בהכנות הדיירים להעלאת המחזה "המלט" של שייקספיר. רק בסיומו נחשפת האמת הנוראה, ממנה, בשונה מזרועות הנאצים, לא עלה בידי גיבור הספר לחמוק.

מתברר שעם עלות הנאצים לשלטון הוא, עיתונאי ומשפיען, לעג לכל החששות, אטם אוזניו משמוע את הקולות ואת עיניו מלראות את המראות הברורים. תחת זאת נאם, כתב, נימק ושכנע את זולתו ואת עצמו שדבר לא השתנה וכי שום סכנה אינה מרחפת מעל היהודים. הוא נמנע מלחלץ את בני משפחתו כשעוד ניתן היה. סופו של דבר שהם נספו. בנו נרצח לנגד עיניו. הוא עצמו, כאמור, הספיק לברוח.

עם עלות הנאצים לשלטון הוא, עיתונאי ומשפיען, לעג לכל החששות, אטם אוזניו ועיניו מהקולות והמראות. תחת זאת נאם, כתב, נימק ושכנע את זולתו ואת עצמו שדבר לא השתנה וכי שום סכנה אינה מרחפת

אני מוצא את עצמי מהרהר בעלילת הספר הזה לא מעט, החל מפרוץ ההפיכה הדיקטטורית וביתר שאת מאז שואת העוטף שהביאו עלינו מחולליה; על מנגנון הרעל שתפקידו לספק לצרכניו את מבוקשם למציאות חלופית; על שותפיו הפוליטיים של המחריב; על עשרות אלפי בתי האב שמתפרנסים משלטון הליכוד ומעייניהם במשכורת הבאה ולא בחיי בני משפחותיהם בשנה הבאה או בשבוע הבא.

על כל אלה שמאמצים את הבלי ה"פסע מהניצחון המוחלט" או מ"מיטוט" חמאס, חזבאללה ואיראן גם יחד. אלה שמסרבים לשמוע את הקולות ולראות את המראות הברורים:

  • בדבר תוצאותיה של מלחמה כוללת בחזבאללה – הרס בלתי ניתן לתיקון, עשרות אלפי הרוגים ומיליונים חסרי בית.
  • של מדינה שתידרדר למצבה של צפון קוריאה וגרוע ממנו, כל זמן שהדיקטטור חסר המעצורים יישאר בשלטון, גם אם יבחר שלא להצית את החזית הצפונית;
  • של ראש ממשלה בלתי לגיטימי הנחוש להדבירנו למען שרידותו הפוליטית.
  • של שליט בלתי כשיר בעליל שחיי אזרחיו ועתיד מדינתו מעניינים אותו כקליפת השום ושנכון להחריב את כל אלה כדי לחמוק ממשפטו/משפטיו וממשפט ההיסטוריה.
  • של מי שנחוש לוודא: גם לי גם לכם לא יהיה. אולי שום מזרקה לא תיקרא על שמי, אך גם לא תיוותר מדינה בה ניתן יהיה להקים מזרקה שכזאת.

אני מוצא עצמי מהרהר בעלילת הספר הזה לא מעט. על אלה שמאמצים את הבלי ה"פסע מהניצחון המוחלט" או "מיטוט" חמאס, חזבאללה ואיראן גם יחד. אלה שמסרבים לשמוע את הקולות ולראות את המראות

מה שברור ליותר ממחצית מהעם ברור למדי גם לרוב רובו של החצי השני, ולא רק לאלה שמתפרנסים במישרין ובעקיפין מהשלטון והשליט.

הברקתים והאדלשטיינים למיניהם יודעים היטב מיהו בנימין נתניהו ולמה הוא מסוגל. אבל הם מעדיפים לשקר לעצמם שהם לא יכולים לבד. האמת היא שהם יכולים, ואז גם לא יהיו לבד. בחירתם שלא לפעול להפלתו הופכת אותם לשותפים מלאים לא רק לאסונות שהוא הביא עלינו עד הנה, אלא גם לחורבן העומד בפתח.

יודעים את האמת גם רבים מהשופרות להשכיר. יודעים אותה, עמוק בליבם, גם רבים מהביביסטים, אלה שמבקשים שפאנליסטים ב"ביטחוניסטים" יספקו להם עולם דמיוני מקביל להיאחז בו. עמוק בפנים גם אחרוני המעריצים יודעים שנתניהו יוריד את המסך עליהם ועלינו.

ישראל על זמן שאול. ישראלים רבים מתו לשווא, מיום שואת העוטף ועד היום. ישראלים רבים עוד יותר עלולים למות אם ממשלת החורבן תשרוד. ולמותם יהיו אחראים לא רק הרודן ושותפיו להרס, אלא גם צאן מרעיתם. אלה המתעקשים להיאחז במציאות אלטרנטיבית, אך מפקירים את ילדיהם לגורלם במציאות האמיתית.

כמו גיבורו של הרומן, יכול להיות שילדיהם יהיו אלה שישלמו את המחיר והם עצמם ישרדו, ויהיה עליהם לחיות לנצח עם מצפונם.

ישראל על זמן שאול. ישראלים רבים מתו לשווא, מיום שואת העוטף ועד היום. ישראלים רבים יותר עלולים למות אם ממשלת החורבן תשרוד. ולמותם יהיו אחראים לא רק הרודן ושותפיו להרס, אלא גם צאן מרעיתם

אבל עוד ניתן למנוע. ליכודניקים יקרים, עשו נא זאת הפעם למען ילדיכם. אנא העדיפו אותם זאת הפעם על פני האליל. הצטרפו אלינו בדרישה לבחירות עכשיו. בואו ונציל.

ד"ר גל לברטוב, עו"ד, מרצה למשפטים וסופר. לשעבר מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי של צה"ל והפקולטה למשפטים של אונ' בר-אילן, מוסמך הפקולטה למשפטים של אונ' תל-אביב והפקולטה למדעי החברה של אונ' חיפה ובעל תואר דוקטור לפילוסופיה מטעם הפקולטה למשפטים והסנט של האוניברסיטה העברית. מאז הצהרת יריב לוין בינואר 2023 על תוכניותיו לריסוק הדמוקרטיה הישראלית מקדיש גל את מרב זמנו, לצד אלפי אזרחים מודאגים כמוהו, להגנה על ישראל ואזרחיה מפני ממשלתם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד מאמר שקורא לראשי ארגון המחבלים ביבים שקרניהו לעזוב את הארגון. תן לי סיבה הגיונית אחת לעשות זאת - יש להם חמישים אלף שקל ברוטו משכורת מובטחת עד אוקטובר 2026, כל הוצאותיהם מכוסות בידי ... המשך קריאה

עוד מאמר שקורא לראשי ארגון המחבלים ביבים שקרניהו לעזוב את הארגון. תן לי סיבה הגיונית אחת לעשות זאת – יש להם חמישים אלף שקל ברוטו משכורת מובטחת עד אוקטובר 2026, כל הוצאותיהם מכוסות בידי המדינה משום שהם שרים וסגני שרים, אפילו מוצרי חשמל וטכנולוגיה לבית הפרטי הם יכולים לקנות על חשבון תקציב "קשר עם הבוחר" שניתן לכל חבר כנסת. יש להם דלת פתוחה לעסקאות שוחד עם חברות כלכליות מסוגים שונים, משום שהם נמצאים על ברז ההחלטות. למה להם לוותר על כל הטוב הזה?

התסכול המובן מהממשלה הכושלת וההרסנית הזו מוציא מאנשים אמירות ממש מטומטמות. אני לא יודע אם זה יותר מעליב לאזרחיה האומללים של צפון קוריאה, או לאינטליגנציה של מי שזה מנסה לשכנע אותו. ואני ... המשך קריאה

התסכול המובן מהממשלה הכושלת וההרסנית הזו מוציא מאנשים אמירות ממש מטומטמות. אני לא יודע אם זה יותר מעליב לאזרחיה האומללים של צפון קוריאה, או לאינטליגנציה של מי שזה מנסה לשכנע אותו. ואני חושש מאוד מהלך הרוח שמייצר "חדר ההדים" של תומכי המחאה.

עוד 582 מילים ו-3 תגובות
סגירה