לעצור את מכונת הרעל וללכת לבחירות - עכשיו

הפגנה למען הקדמת הבחירות, מאי 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
הפגנה למען הקדמת הבחירות, מאי 2024

לפני שלושה עשורים, בשעה שמפגיני כיכר ציון נשאו כרזות בהן יצחק רבין לבוש במדי חייל אס-אס וכינו אותו "בוגד", נותר בנימין נתניהו על הבמה והוסיף לשלהב את ההמון. נכון, הוא לא אמר במפורש את המילה, אבל גם לא טרח להדוף את ההסתה והשיסוי שניגרו מכל עבר.

והנה, כמעט שלושה עשורים עברו ומכונת הרעל – לא רק שלא חדלה, אלא אף העלתה הילוך לקראת שירת הברבור של נתניהו בשלטון. הציבור, ממוקד מטרה להשיב את המנדט לעם, החל את הספירה לאחור, בחודש שנותר עד סוף מושב הכנסת ב-24.7.

עשורים מאז נאם נתניהו מול קריאות "רבין בוגד" – מכונת הרעל לא חדלה ואף העלתה הילוך לקראת שירת הברבור שלו בשלטון. הציבור, ממוקד מטרה להשיב את המנדט לעם, החל את הספירה לאחור

וכתמיד, "בימי פומפיי האחרונים", שליטים רודנים עושים ככל שביכולתם למנוע את קץ שלטונם הקרב. המנהיג הכושל ביותר בתולדות המדינה ובנו, משתמט המלחמה המבלה במיאמי בעודו מאובטח על-ידי אנשי שב"כ על חשבון הקופה הציבורית השדודה, המהדהד את מסריו – היא הסטת האשמה אל עבר הצבא והטלת דופי בקברניטיו. האשמה – גלויה או מרומזת – היא ל"בגידה מבפנים".

עלינו להפיק את הלקחים מכישלון מניעת רצח רבין. אל לנו להיכנס למגננה אל מול דברי הבלע של שופרות הרעל בחסות הנאשם נתניהו. עלינו לחשוף את העובדות המובהקות – מדובר במנהיג שנכשל כישלון כה חרוץ בהגנת עמו.

על פי סעיף 14 לחוק יסוד: הממשלה – ראש הממשלה, בהצהירו אמונים בכנסת אמר:

"אני מתחייב כראש הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כראש הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".

לאסונה של מדינת ישראל, החל מהשבת השחורה ב-7 באוקטובר, ולאורך כמעט תשעה חודשים, אשמת נתניהו בהפקרה והזנחה למוות של אזרחים בשבי והתעלמות מטובת המדינה ואזרחיה, תוך התמקדות רק בהישרדותו – עולות עד כדי הפרת שבועת האמונים, הפרה שרק מוסיפה להתעבות מדי חודש בחודשו ויום ביומו.

לאסונה של ישראל, החל מה-7/10 ולאורך כ-9 חודשים, אשמת נתניהו בהפקרה והזנחה למוות של אזרחים בשבי והתעלמות מטובת המדינה ואזרחיה, תוך התמקדות בהישרדותו – עולות כדי הפרת שבועת האמונים

נתניהו מעל בהגנה על ביטחון ישראל, בחמשו את חמאס בכספי ענק מקטאר; בהפקירו את תושבי הנגב המערבי לציפורני חמאס והטרור; הוא אחראי אישית למחדל הפקרת החטופים אל מותם; הוא מעמיד משוואת שווא של "השבת החטופים" או "מיטוט חמאס"; הוא וממשלתו ממוטטים את המשענת הביטחונית עם גדולת ידידתנו, ארה"ב; ולמען הישרדותו בשלטון, נתניהו מפקיר את הסיכוי להסדר מדיני אזורי, שהוא הביטחון והתקווה היחידים שלנו.

לא לחינם ועדת החקירה הממלכתית לנושא הצוללות שלחה לנתניהו מכתב אזהרה על פגיעה בקודש הקודשים של ביטחון המדינה. לכן, מעבר למחלוקות אידיאולוגיות לגיטימיות, הזוועות שנתניהו המיט עלינו, והמהלכים של מנהיג מסוכן ולא כשיר, מחייבים את האזרחים להתגונן נגד מעשיו ולצאת לבחירות בזק.

הסכנה היא שב-24.7, יום צאת הכנסת לפגרת הקיץ, הממשלה והכנסת ינסו לנרמל שוב את טירוף המערכות שאליו הכניסו אותנו, וייצאו לפגרה. לכן רוב העם, ברחוב ובסקרי דעת קהל, זועק כבר תקופה ממושכת – מאסנו בשלטון נתניהו. הציבור קורא לכל חברי הכנסת מימין, מרכז ושמאל – אל תתנו ידכם להמשך הפקרת טובת העם, ואל תאפשרו את המשך שלטון הבלהות הזה.

הטענה, לפיה זה שלטון נבחר והניסיון להדיחו לא לגיטימי, כבר לא מחזיקה מים. ראשית, לממשלה אכן יש 64 חברי כנסת, אך כזכור, סטטיסטית, פחות מ-50% מהעם נתן את קולו בקלפי לקואליציה הזו. שנית, התוצאה הייתה נכונה לזמנה, אך אחרי מחדל האימים של ה-7 באוקטובר, ודרדור המדינה לתהום – דרוש שינוי של כללי המשחק. שלישית, הסקרים מורים לאורך כמעט 9 חודשים, שנקעה נפשם גם של תומכי נתניהו משלטונו. על אף חזרה קלה של בוחרים לבייס – רוב מאוכזביו, כשליש (!) – מעידים שלא היו בוחרים בו היום.

לא לחינם ועדת החקירה הממלכתית לנושא הצוללות שלחה לנתניהו מכתב אזהרה על פגיעה בקודש הקודשים של ביטחון המדינה. מהלכיו של מנהיג מסוכן מחייבים את האזרחים להתגונן ולצאת לבחירות בזק

לכן, צו השעה החודש הוא שמאה ועשרים חברי הכנסת, יצאו נגד עגל הזהב, ויחזירו את המנדט לעם. העם בתבונתו, הוא שיבחר מחדש מי ראוי להובילו בעת הזאת. זאת הואיל ומי שאינו פטריוט, וההפקרה והנרקסיזם זורמים בעורקיו – אין לצפות שינהג בגדלות הנפש של גולדה מאיר ומנחם בגין, יכיר בכישלון הענק ויתפטר (ולאחריו גם מפקדי הצבא והשב"כ).

לכן, עלינו לקרוא בקול אל עבר בית המחוקקים ולתבוע מהם להשיב לנו את המנדט עוד בימים הקרובים, לפני צאת הכנסת לפגרה – ולהשיב לנו עם המנדט גם את חירותנו וביטחוננו.

ד״ר ענת מאור היא חברת כנסת לשעבר, חברת קיבוץ נגבה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אפשר לענות לך הרבה. נסתפק אפילו בחלק. על הארון באותה תקופה היו כתוב שרבין יקבור את הציונות. זה עדיין לגיטימי. ביבי יצא במפורש נגד קריאה שרבין בוגד. בחזרה לימינו: חוק זה חוק. אם יש 64 מנ... המשך קריאה

אפשר לענות לך הרבה. נסתפק אפילו בחלק. על הארון באותה תקופה היו כתוב שרבין יקבור את הציונות. זה עדיין לגיטימי. ביבי יצא במפורש נגד קריאה שרבין בוגד. בחזרה לימינו: חוק זה חוק. אם יש 64 מנדטים, אז יש 64 מנדטים. לא משנה כמה "סטטיסטית" הצביעו לממשלה הזו או כמה אחוזי תמיכה יש בסקרים.

מילים כדורבנות. מנוסח לעילא ולעילא ומנומק. אך מה כל זה עוזר לנו? אנחנו כמו כלבים שנובחים לרוח. הדמוקרטיה -בעולם - נפלה טרף למנהיגים הפופוליסטים, ועדיין לא נמצאה הדרך להתגונן בפניהם. ומה... המשך קריאה

מילים כדורבנות. מנוסח לעילא ולעילא ומנומק. אך מה כל זה עוזר לנו? אנחנו כמו כלבים שנובחים לרוח. הדמוקרטיה -בעולם – נפלה טרף למנהיגים הפופוליסטים, ועדיין לא נמצאה הדרך להתגונן בפניהם. ומה לנו כי נלין, אם בדמוקרטיה הגדולה בעולם עומד להיבחר נשיא בור ועילג, נוכל ושקרן, עבריין אמיתי?

עוד 667 מילים ו-2 תגובות
סגירה