היום ה־269 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

חייל נהרג ואחר נפצע באורח קשה בפיצוץ מטען ליד טולכרם

ההרוג הוא רב־סמל במילואים יהודה גטו, תושב פרדס חנה כרכור בן 22 ● המשפטן רון שפירא יכהן מטעם ישראל כשופט בבית הדין בהאג ● חדשות 13: נתניהו היה מודע לתוכנית לשחרר 120 פלסטינים שנעצרו ברצועה ודן בנושא בקבינט ● חדשות 12: אף שצבא ארצות הברית הסכים שמסוקי האפאצ'י הבאים שייוצרו יימסרו לישראל, הממשל טרם נתן לכך את אישורו

רב-סמל במילואים יהודה גטו, שנהרג בפעילות מבצעית ב-1 ביולי 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
רב-סמל במילואים יהודה גטו, שנהרג בפעילות מבצעית ב-1 ביולי 2024

בניו יורק טיימס דווח כי משפחתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קוראת לו להישאר במירוץ לנשיאות ולא לפרוש, למרות הירידה בתמיכה בו לאחר העימות מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לפי הדיווח, חלק מהמקורבים אף הביעו ביקורת על יועציו של ביידן על האופן שבו הכינו אותו לעימות.

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל פועל במחנה פליטים סמוך לטולכרם. לפי חלק מהדיווחים מטען הופעל לעבר הכוחות ובמקום מתנהלים חילופי אש עם מחבלים חמושים.

בישראל היום דווח כי שר הביטחון יואב גלנט אמר בשיחות סגורות כי אין בכוונתו להחליף את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, כל עוד הסכנה להסלמה בזירת הצפון קיימת ופתוחה.

לשכת השר לביטחון לאומי הגיבה אמש לפרסומים לפיהם תא"ל עופר וינטר הסכים לקבל את תפקיד ראש אגף המבצעים במשטרה ומסרה:

"בניגוד לפרסומים השגויים, השר בן גביר לא הציע לתא"ל עופר וינטר את תפקיד ראש אגף המבצעים במשטרה – והפרסומים הינם על דעת המפרסם אותם בלבד.

"השר בן גביר מעוניין לראות את תא"ל וינטר משתלב במשטרה, אך יציע לו לעשות זאת רק לאחר כניסת המפכ"ל החדש לתפקידו, ולאחר שתא"ל וינטר ישתחרר מצה"ל".

בגל"צ דווח כי רכב צה"לי מסוג "פנתר" עלה על מטען במחנה הפליטים נור א-שמס במהלך פעילות של כוחות הביטחון במקום. הלוחמים חשפו מספר צירים בחשד למטענים מוטמנים מתחת לקרקע. חילופי אש התפתחו במקום ומטענים נוספים הופעלו על כוחות צה"ל.

סגירה