היום ה־268 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

חייל נפצע קשה ו-17 נפגעו קל בפיצוץ כטב״ם נפץ בגולן

דיווח: ישראל צפויה להכריז על סיום הלחימה העצימה בעזה ● מפלגות העבודה ומרצ הגיעו להסכם על איחוד למפלגה בשם "הדמוקרטים" ● אירוע חריג: מטוס אל על ביצע נחיתת חירום רפואית בטורקיה, שם סירבו לתדלק אותו ● דיווח: תחקיר צה"ל העלה - חיילים פונו לפני אזרחים ב-7.10 ● מבקר המדינה לנתניהו: שתף פעולה עם בדיקת אירועי ה-7.10

תרגיל צה"ל באזור הצפון לקראת מלחמה אפשרית עם לבנון, 27 ביוני 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
תרגיל צה"ל באזור הצפון לקראת מלחמה אפשרית עם לבנון, 27 ביוני 2024

הצעת חוק חדשה שמקדם ח"כ שמחה רוטמן, אמורה להטיל מגבלות קשות על יכולתו של השב"כ לעצור פעילי טרור יהודי במעצר מנהלי, ובוואלה מדווחים כי לטענת השב"כ, היא תוביל ל"פגיעה רוחבית ומתמשכת ביכולת השב"כ לסכל פעילות טרור בכלל המגזרים, מה שיוביל לעליה גדולה בטרור פלסטיני ובנפגעיו".

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, שמחה רוטמן, בדיון של הוועדה, 5 בפברואר 2024 (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, שמחה רוטמן, בדיון של הוועדה, 5 בפברואר 2024 (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

הצעת החוק אוסרת שימוש בכלי סיכול כמו מעצר מנהלי או הגבלת תנועה מנהלית על אזרחים ישראלים, אלא אם כן הם חברים בארגון טרור מתוך רשימה סגורה שתאשר ועדת החוקה של הכנסת.

על פי בדיקת שב"כ, רובם המכריע של הישראלים שנגדם הוצאו צווי מעצר מנהלי, אינם עומדים בקריטריונים של התיקון לחוק המוצע כעת. אולם גם רובם המכריע של הפלסטינים שנגדם הוצאו או יוצאו בעתיד צווי מעצר מנהלי, אינם עומדים בדרישות החוק והמעצר המנהלי לא ייצא לפועל.

ח"כ נעמה לזימי טוענת שהותקפה אמש על ידי שוטרים. לדבריה להארץ "המשטרה עצרה מישהו, ואז הוא הביא את הטלפון של מכרה שלו והם לא הסכימו להעביר את הטלפון. אני התערבתי, ואמרתי סליחה, זה טלפון פרטי, ניסיתי לעזור לה, ותפסו אותי מהשיער וממש חנקו אותי. המשטרה של כולנו, כבר חטפנו מהמשטרה, אבל אני לא, ממש תפסו אותי מהשיער, וחנקו אותי".

כשנשאלה אם השוטרים יודעים שהיא חברת כנסת, ענתה לזימי: "ברור, אני פה תשעה חודשים – אבל גם אם לא, אני לא צריכה שיחנקו אותי. זה היה על כלום ושום דבר". לזימי כתבה לאחר מכן: "אתם לא מפחידים אותנו. ישראל לא תיפול תחת הממשלה הזאת ומהערכות שהיא מחריבה. היא תהיה דמוקרטית, טובה ומקדשת חיים".

לפי גרסת המשטרה, במהלך ההפגנה ליד בית ההסתדרות בתל אביב, נעצר חשוד ששפך דלק על קרשים והצית מדורה. "לאחר מעצרו, החשוד התבקש על ידי השוטרים למסור להם את הטלפון הנייד שלו, אולם החשוד ניסה להעלים את הטלפון, כאשר הוא מוסר אותו לאישה שהייתה לידו. למרות שנאמר לאישה כי הטלפון נדרש כיוון שהוא מהווה ראיה ויש למסור אותו לשוטר, היא סירבה וניסתה למנוע את לקיחתו. לאור סירובה השוטרים נאלצו להשתמש בכוח לשם ביצוע משימתם".

"באשר לחברת הכנסת לזימי אשר נכחה במקום", נמסר, "בניגוד לטענותיה בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים, ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשווא, נבהיר כי בפועל חברת הכנסת מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם. כך היה באירוע הנ"ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכוח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את הטלפון הנייד שהיה אצל האישה".

בנוסף, שוטר תועד מקלל מפגין.

"אין שום מתווה חדש": גורמים המעורים בפרטי המגעים לעסקת חטופים אמרו אמש ל-ynet כי "חבל להשלות את המשפחות", אחרי שחמאס טען ש"קיבל תיקונים קלים" על ההצעה הישראלית. ישראל ממשיכה בכיבוש הרצועה, הם אמרו, במקביל ללחץ כבד מאוד שמפעילות המתווכות, מצרים, קטאר וארה"ב על חמאס.

היום יתקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, כחלק מההיערכות למעבר לשלב ג' בלחימה – שנחשב לעצים פחות.

הנשיא ג'ו ביידן צפוי לדון בעתיד מסע הבחירות שלו עם משפחתו, כך דווח היום ברשת NBC.

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חזבאללה במרחבים א-טייבה ורב א-תלתין שבדרום לבנון, כך נמסר מדובר צה"ל.

סגירה