היום ה־266 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

גלנט ללוחמי כיפת ברזל: מקווים להסדרה אבל מוכנים למלחמה

חזבאללה ירה 25 רקטות ו-3 כטב״מים לגליל, צה״ל יצא לגל תקיפות בדרום לבנון ● גפני בביקורת על נתניהו: לא להתכתש פומבית עם ארה״ב ● דיווח: סמוטריץ' צעק על הרמטכ"ל - "לא אנחנו חזרנו לישון ב-6.10״ ● דיווח: נתניהו מוכן למעורבות פתח ״ביום שאחרי״ בעזה ● סמל אייל שיינס מהנח״ל נפל בדרום הרצועה ● ביידן: אני לא טוב בעימותים כפי שהייתי פעם, מתכוון לנצח בבחירות

שר הביטחון יואב גלנט משוחח עם חיילי כיפת ברזל בגבול הצפון. 28 ביוני 2024 (צילום: שחר יורמן, משרד הביטחון)
שחר יורמן, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט משוחח עם חיילי כיפת ברזל בגבול הצפון. 28 ביוני 2024

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סמל אייל שיינס, בן 19, מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל אייל שיינס מחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
סמל אייל שיינס מחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי יירט בהצלחה כטב"ם שהחות'ים בתימן שיגרו לעבר הים האדום. "הכטב"ם היווה סיכון מיידי לספינות מסחר ולכוחות ארצות הברית והקואליציה שלה באזור", נמסר.

בוואלה דווח כי ממשל ביידן צפוי לשחרר בקרוב 1,700 פצצות במשקל של 250 ק"ג, שהיו חלק ממשלוח נשק לישראל שהוקפא בחודש אפריל בגלל חששות אמריקאים לגבי פעולה של צה"ל ברפיח, כך אמרו בכירים אמריקאים וישראלים.

בכיר ישראלי העריך כי הפצצות צפויות להימסר בשבועות הקרובים לאחר סיום פעולת צה"ל ברפיח והמעבר לשלב ג' של המלחמה.

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, הודתה בריאיון לרשת CNN שהופעתו של הנשיא ג'ו ביידן לא היתה טובה בחלק מהעימות בינו לבין יריבו בבחירות לנשיאות דונלד טראמפ. עמדתה משקפת את הדאגה במפלגה הדמוקרטית בעקבות העימות, אליו הגיע ביידן בן ה-81 כשהוא מצונן ומגמגם.

"הייתה התחלה איטית, אבל סיום חזק", אמרה האריס. "אנשים יכולים להתווכח על סגנון, אבל בסופו של דבר הבחירות הללו, ומי שיהיה נשיא ארה"ב, חייבות להיות על מהות – והניגוד (בין המועמדים) ברור".

"אני לא מתכוונת להתווכח על 90 הדקות האחרונות כאשר הייתי עדה לשלוש שנים וחצי", אמרה האריס. "זו התחלה איטית, זה היה ברור לכולם, אני לא הולכת להתווכח על זה. אני מדברת על הבחירה שיש לנו בנובמבר".

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חזבאללה במרחב אל-חיאם. בנוסף, הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מוטב לעדן ולערוך מעט את הודעת הדוברות ששלחה לשכת גפני על הפגישה שלו עם השגריר לו, ולא לפרסם אותה כלשונה. דוגמאות צורמות: "השגריר האמריקאי ביקש לשמוע את עמדתו של ח"כ גפני בנושאי המצב הבי... המשך קריאה

מוטב לעדן ולערוך מעט את הודעת הדוברות ששלחה לשכת גפני על הפגישה שלו עם השגריר לו, ולא לפרסם אותה כלשונה.
דוגמאות צורמות:
"השגריר האמריקאי ביקש לשמוע את עמדתו של ח"כ גפני בנושאי המצב הביטחוני הנוכחי, וח"כ גפני ציין כי ***מרן הרב שך זצוק"ל וכל גדולי התורה זצוק"ל ויבדלחט"א שליט"א*** דגלו ודוגלים באיסור להתגרות באומות העולם, נגד העלייה האסורה להר הבית, ובעד כל תיאום עם ארה"ב להפחתת שפיכות הדמים [….]
***השגריר הודה לח"כ גפני על סקירתו המקצועית*** ואמר כי ישמח להמשיך את שיתוף הפעולה והשיח החשוב. השגריר סיפר לרב גפני כי זכה לבקר לאחרונה במעונם של ***גדולי ישראל בבני ברק***

סגירה