לא תאמינו, אבל נשות ראשי ממשלה קודמות לא התערבו בעסקאות שבויים

בנימין ושרה נתניהו נפגשים עם משפחות חטופים, 28 באוקטובר 2023 (צילום: לע"מ)
לע"מ
בנימין ושרה נתניהו נפגשים עם משפחות חטופים, 28 באוקטובר 2023

לא תאמינו למסופר פה, אבל במלחמת העצמאות נלקחו כ-700 ישראלים בשבי לירדן. הם הובאו בקבוצות גדולות מאתרי קרבות שונים של הלגיון הערבי וכונסו ביחד במחנה שבויים שנקרא "אום אל ג'מאל" (אם הגמלים) במדבר, 15 ק"מ מזרחית לעיר מַפרָק בצפון ירדן.

הם שוחררו במשך כמה חודשים עד אמצע 1949. פולה בן גוריון – רעייתו של ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון, לא התערבה בקצה הזרת במו"מ או בפגישות עם משפחות השבויים.
לא ייאמן.

700 השבויים הישראלים במלחמת העצמאות שוחררו במשך כמה חודשים עד אמצע 1949. פולה בן גוריון, רעיית ראש הממשלה דאז בן גוריון, לא התערבה בקצה הזרת במו"מ או בפגישות עם משפחות השבויים

לא תאמינו, אבל במלחמת יום הכיפורים נפלו בשבי המצרים והסורים 300 שבויים. מישהו שמע על מוריס מאירסון? בעלה של גולדה מאיר? מישהו ראה אותו יושב לצד רעייתו בדיונים על שחרור השבויים?

לא תאמינו, אבל גם שולמית שמיר ועליזה בגין לא היו מעורבות במו"מ לשחרור 8 חיילי הנח"ל שנחטפו בלבנון ב-1982 והוחזרו בשתי עסקאות שבויים נפרדות.
מוזר אבל עליזה לא לחצה על מנחם, ושולמית לא הטרידה את יצחק בעסקת פתח 1983 ולא הצטרפה אליו לפגישות עם משפחות השבויים.

אפילו סוניה פרס לא התערבה בעסקת ג'יבריל ב-1985, כאשר שמעון היה רה"מ.
לא ברור עד היום מה עבר עליה. מה היא חשבה לעצמה.

לא תאמינו שוב, אבל גם לאה רבין לא הייתה מעורבת בפרשת שחרור החטופים באנטבה, ולא בפרשת החייל החטוף נחשון וקסמן, ואפילו לא בעסקה שנכשלה על שחרור הנווט רון ארד. יצחק רבין ישב שם לבדו ולקח אחריות על ההצלחות והכישלונות, בלי שרעייתו מטרידה אותו בהופעות בטלוויזיה עם משפחות השבויים, או כתבות בעיתונות על מי שמנסים אולי להדיח אותו. פשוט לא.

לא תאמינו גם למה שעכשיו אגלה לכם. עליזה אולמרט לא התערבה בעסקת אלדד רגב ואהוד גולדווסר ב-2008 ולא במו"מ על עסקת גלעד שליט בזמן שבעלה אהוד עוד היה רה"מ.
מוזר?
לא ייאמן?
נשים ממש מוזרות, נשות ראשי הממשלה האלו.

לא תאמינו שוב, אבל גם לאה רבין לא הייתה מעורבת בפרשת שחרור החטופים באנטבה, ולא בפרשת החייל החטוף נחשון וקסמן, ואפילו לא בעסקה שנכשלה על שחרור רון ארד. יצחק ישב שם לבדו ולקח אחריות

גם גילת בנט וליהיא לפיד לא עסקו בנושא העסקה לשחרור הדר גולדין ואורון שאול ז"ל שנפלו בצוק איתן, ולא נזפו במשפחות אברה מנגיסטו והישאם א סייד המוחזקים בידי חמאס. לא דרשו מהן לא להתראיין ולא לתמוך בבעליהן.
תשאלו איך זה?

הרי גם הן רעיות נכבדות של ראש ממשלה נכבד ומן הדין שתפקידן יוגדר בכבוד בכל הקשור לתפקודו של הבעל המכובד המכהן כראש ממשלה, תפקודו בעסקאות שבויים נעדרים וחטופים. לא?
לא. פשוט לא.

אין לרעיית רה"מ שום מעמד. שום תפקיד ממלכתי בנושא הזה ובכלל אין לה שום סמכות להגיד או לשתוק, לדרוש או לנזוף, לפרסם תמונות או סרטונים בנושא כה רגיש. פשוט אין לה.

זה שהיא הולכת לישון כל ערב עם בעלה, זו לא זכות ולא סמכות להתערב בענייני המדינה הרגישים ביותר. לא במינוי פרויקטור לצפון ולא במינוי ראש מערך השבויים והנעדרים ולא בשום דבר שקשור לסמכות רה"מ.

לא תאמינו אבל שרה נתניהו השתלטה על בעלה, על תפקידו וסמכויותיו בנושא הרגיש ביותר כיום לחברה הישראלית. מי יודע אם היא לא מחליטה גם על מהלכי מלחמה? כניסה לרפיח? מלחמה בלבנון, הפסקת אש או עסקת חטופים?

האם מישהו היה מעלה בדעתו בעבר שאחת מנשות ראשי הממשלה שהוזכרו לעיל תצטרף אליו לפגישות עם משפחות החטופים? תדרוש מהן לא להתראיין כי "זה מחזק את חמאס"? תודיע להן (על פי דיווח הארץ) ש"ראשי הצבא מתכננים הפיכה צבאית נגד בעלי"?

מה לכל השדים והרוחות קורה כאן?

זה שהיא הולכת לישון כל ערב עם בעלה, זו לא זכות ולא סמכות להתערב בענייני המדינה הרגישים ביותר. לא במינוי פרויקטור לצפון ולא במינוי ראש מערך השבויים והנעדרים ולא בשום דבר שקשור לסמכות רה"מ

האם צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת תפקודו של רה"מ מול רעייתו? כיצד לא מנע ממנה להתערב בעניינים רגישים וסיכן בכך את ביטחון המדינה ואת גורל החטופים?

היכן שומרי הסף שישימו סוף לפארסה המטורללת הזו?
האם משפחות החטופים צריכות לסבול, בנוסף לדאגה ליקיריהן שמוחזקים בגיהינום של חמאס, גם את הטרלול של רעיית רה"מ?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 608 מילים
סגירה