תקשורת המיינסטרים נושאת באחריות גדולה למצב

ראיון עם בן גביר בערוץ כאן 11, אוגוסט 2023 (צילום: צילום מסך מחדשות כאן 11)
צילום מסך מחדשות כאן 11
ראיון עם בן גביר בערוץ כאן 11, אוגוסט 2023

בלחץ עבריין סדרתי שאוחז בתורת גזע ומעריץ רוצח המונים מחברון, שמונה בידי עבריין סדרתי לכאורה, מנסה המשטרה לדכא באלימות את הפגנות מתנגדי המשטר.

תקשורת המיינסטרים מתעלמת מאלימות זו בדרך כלל. כמו התעלמותה מהאפרטהייד בגדה, שנציגיו הם-הם ממשלת ההפיכה. האם אחרי האלימות הדוחה של השוטר כלפי כתבת ערוץ 12 יולן כהן זה ישתנה? לא הייתי עוצר את נשימתי.

לתקשורת המיינסטרים אחריות כבדה לנרמול התנועה הביביסטית-כהניסטית שהביאה אותנו לסף חיסול מדינת ישראל.

לתקשורת המיינסטרים אחריות כבדה להסתרת המצב המזוויע שמתחולל בעזה. כלומר: להסתרת האמת. אני לא מדבר על ערוץ התעמולה המופרע שהוא חלק ממכונת הפשע. אני מדבר על ערוצים מסחריים פחדנים ועל חלק נכבד מהשידור הציבורי המורתע.

לתקשורת המיינסטרים אחריות כבדה לנרמול התנועה הביביסטית-כהניסטית שהביאה אותנו לסף חיסול המדינה. לתקשורת המיינסטרים אחריות כבדה להסתרת המצב המזוויע שמתחולל בעזה – להסתרת האמת

אני לא צופה לאחרונה בתקשורת המיינסטרים ולכן אין לי מושג אם היא מעודדת את הקריאה להתאבדות לאומית שטמונה במלחמה כוללת עם חזבאללה. אני מנחש שהקריאה המופרעת הזו בוקעת כל הזמן מפי דוברי ערוץ התעמולה וכן מפי דוברים בתכניתה של אילה חסון בכאן 11. איני יודע לגבי השיח השולט בערוצים 12-13 ולמעשה גם במוקדים אחרים בכאן 11 שאינם אילה חסון.

בכל מקרה, אם יש סיכוי לריפוי ישראלי (בדגש על "אם"), הוא יכול להתממש רק אם בתור התחלה תופל התנועה הביביסטית-כהניסטית שכוננה ממשלה בעלת סממנים פשיסטיים, במחיצת עסקנים חרדים בורים ואטומים (שהם שותפים מלאים בשואה שהומטה עלינו).

זו תהיה רק התחלה. זו תהיה רק תחילתו של הסיכוי לכונן דמוקרטיה אזרחית סבירה. בלי עליונות אתנית. בלי אלימות ממוסדת. בלי לגיטימציה לפשיזם. וקודם לכל: הפסקת זוועת עזה והשבת חטופינו.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
שלום דניאל, מצד אחד אתה מעלה שני גורמים בעייתיים (תקשורת, פוליטיקה); אך מצד שני אתה קורא לטפל רק באחד מהם (פוליטיקה). שים לב כפי שאתה עצמך אומר, שלגורם הראשון יש אחריות (חלקית, לא מלאה)... המשך קריאה

שלום דניאל, מצד אחד אתה מעלה שני גורמים בעייתיים (תקשורת, פוליטיקה); אך מצד שני אתה קורא לטפל רק באחד מהם (פוליטיקה). שים לב כפי שאתה עצמך אומר, שלגורם הראשון יש אחריות (חלקית, לא מלאה) לשני – אז אם כן מה צריך להיות הפיתרון בתחום התקשורת?

התקשורת נותנת לציבור מה שהוא רוצה. ואת זה הציבור בוחר דרך השלט (ודרך רכישה של המפרסמים) ולכן, זה מה שמביאים לו. נכון שיש לתקשורת אחראיות על התוכן, אבל למה שתעשה את זה? נהפכו, הרי משתלם... המשך קריאה

התקשורת נותנת לציבור מה שהוא רוצה. ואת זה הציבור בוחר דרך השלט (ודרך רכישה של המפרסמים) ולכן, זה מה שמביאים לו.
נכון שיש לתקשורת אחראיות על התוכן, אבל למה שתעשה את זה?
נהפכו, הרי משתלם לבעל הבית של הערוץ וכו' לשרת את המשטר, הרי זה יד רוחצת יד. הוא צריך את הרגולטור.
דרך אגב, אפילו ברמה הנמוכה של כתבים, כך בן גביר עושה (על פי הריאיון של ג'וש בריינר עם תומר אביטל). כלומר, הוא מייצר חדשות. יעני, בן גביר למעשה צבר את כוחו ומעמדו בזכות יצירת תוכן. זה ככה פשוט. אנשים חושבים שהוא עורך דין או "נער גבעות" או טמבל או חולה (מה שנכון). אבל האמת היא שהוא יוצר תוכן. גם בעבר עוד לפני שהיה טיקטוק הוא היה עושה רעש ומשלהב את הנערים המופקרים, שחלקם הגדול גם כן כמו, בעלי בעיות התנהגותיות אורגניות.
אז זה כל הסיפור, תוכן. ואנשים צורכים תוכן כזה מטופש כי הם למעשה בורחים מהפחדים שלהם בתוך הראש שלהם. ותוכן מטופש הוא אחלה של הסחת דעת ומנוחה מהקול הקטן בתוך הנפש פנימה שמזהיר את הבן אדם מהתוצאות של חשיפה לתוכן מטופש ורעיל. אבל הבן אדם כבר מכור. והוא הבן אדם המתמכר לצריכה של תוכן רעיל, והבן אדם שמייצר את התוכן שגם הוא מכור לייצור ולסיפוק הרגעי שהוא חש כאשר הוא הצליח להשתקף בעיני הציבור, שניהם מתעוררים אל המציאות שנוצרה כתוצאה מהפעולה; או נכון יותר; אי הפעולה שהם היו צריכים לבצע ולא ביצעו, כמו שני נרקומנים שמתעוררים אל מציאות של חורבן.
אז זה הסיכום: אנשים מרעילים לעצמם את המחשבה עם תוצאות דומות בחיים עצמם. ולזה כיום קוראים "תקשורת". פעם תקשורת הייתה כדי לדווח מציאות. היום התקשורת משרתת את אלו שרוצים לעצב אותה (מציאות).

עוד 247 מילים ו-3 תגובות
סגירה