היום ה־260 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

רס״ל גרוס מלכיה, בן 25 מסוסיה, נפל בדרום הרצועה

גורם מדיני בכיר טען כי המגעים לעסקת החטופים הגיעו למבוי סתום: "אין על מה לקיים דיונים, הלכנו הכי רחוק שיש" ● צה"ל ניסה לחסל את מספר 4 של חמאס בעזה ● חשד לפיגוע: אמנון מוכתר בן ה-67 מפתח תקווה נורה למוות בקלקיליה ● צה"ל: התיעוד בו נראה פלסטיני קשור לרכב בג'נין "מתוחקר ויטופל בהקדם" ● החות'ים טענו: פגענו בנושאת המטוסים אייזנהאואר, ארה"ב הכחישה

רס"ל גרוס מלכיה, בן 25 מסוסיה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, 22 ביוני 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
רס״ל גרוס מלכיה, בן 25 מסוסיה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, 22 ביוני 2024

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל ניסה לחסל את בכיר חמאס ראאד סעד, שנחשב למספר 4 בזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. ההערכה היא כי סעד נהרג בהפצצה, בה נהרגו 42 אנשים נוספים לפי הדיווחים ברצועה.

דובר צה"ל עדכן כי צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקעא, וחיסל בתקיפה ממוקדת את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור במרחב.

בהודעה נמסר כי אימן ע'טמה חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי.

אזרח ישראלי נורה הבוקר למוות בקלקיליה בתקרית שנבדקת בחשד לפיגוע.

לפי הדיווח בגל"צ, בשעה 7:52 קיבלו כוחות הביטחון את הדיווח מהצד הפלסטיני על אזרח שנורה בראשו במרכז העיר קלקיליה. ⁠מנהלת התיאום והקישור יצרה קשר מיד עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, והחלה לתאם אבטחה ופינוי של האזרח שנורה.

⁠הסהר האדום הפלסטיני פינה את האזרח בתחילה לבית החולים הממשלתי בקלקיליה – ושם הוא קיבל טיפול ראשוני, תוך שהוא מאובטח בידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

⁠בהמשך, האזרח פונה לשטח ישראל והובא אל אמבולנס של מד"א – שם נאלצו תוך דקות ספורות לקבוע את מותו לאחר פעולות החייאה. כוחות צה"ל נכנסו לקלקיליה כדי לחקור את האירוע. גורם ביטחוני מסר כי הכיוון המסתמן – פיגוע לאומני.

תיעוד פלסטיני מטריד מציג מבוקש שנורה בידי כוח צה"ל במהלך מעצרו נקשר למכסה מנוע של רכב צבאי נוסע בגדה המערבית.

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל דרש לחקור את הפצצת משרדי הצלב האדום ברצועת עזה. "אנו מגנים את הפצצת משרד הצלב האדום הבינלאומי בעזה, שהובילה לנפגעים, ואנחנו קוראים לחקירה עצמאית", מסר.

סגירה