אני מאשים

מפגינים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים, מול הקרייה בתל אביב, 15 ביוני 2024 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
מפגינים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים, מול הקרייה בתל אביב, 15 ביוני 2024

לכבוד,
ראש הממשלה,
חברי ממשלת ישראל,
חברי הכנסת של הקואליציה

אני מאשים אתכם בהפקרת אחיותינו ואחינו החטופים

במשך יותר משמונה חודשים בידי חיות האויב האכזר ביותר שידענו מאז הנאצים, בוויתור על ההזדמנויות להחזיר רבים מהם בחיים, בהותרתם במחילות כאשר כל יום נוסף פוגע בבריאותם הפיזית והנפשית, ובפגיעה בערך הלאומי והערכי והעליון של ערבות הדדית בראש סדר העדיפויות.

אני מאשים אתכם בשליחת והקרבתם חייהם של חיילים וחיילות במלחמה ללא תכלית

ללא הגדרת אסטרטגיה להצלחת המשימה לאומית. אני מאשים אתכם בהקרבת בנינו ובנותינו ללא כל הישג מדיני או לאומי, תוך דחיית הזדמנויות לעיצוב שותפויות בינלאומיות ואסטרטגיה ליום שאחרי, בהפצת סיסמאות חלולות של "ניצחון מוחלט" ו"פסע מניצחון", ובזריית חול בעיני הציבור.

אני מאשים בהקרבת בנינו ובנותינו ללא הישג מדיני או לאומי, תוך דחיית הזדמנויות לעיצוב שותפויות בינל' ואסטרטגיה ליום שאחרי, הפצת סיסמאות חלולות של "ניצחון מוחלט" ו"פסע מניצחון", וזריית חול בעיני הציבור

אני מאשים אתכם בהפקרת המפונים

בפינוי אוכלוסיות שלמות ונטישת אזרחים מחוץ לביתם, הרחק מיישוביהם ומקור פרנסתם. אני מאשים אתכם בפגיעה במרקם המשפחתי והחברתי שלהם, בהיעדר תמיכה כלכלית הכרחית במצוקתם, ובהותרתם ללא קביעת מועד לחזרתם למקום מושבם וללא תקווה.

אני מאשים אתכם בהשתמטות המגזר החרדי מנשיאת הנטל הביטחוני ובאפליית שותפים מבית

בקידום פטור משירות ביטחוני ולאומי ומשותפות בנטל ההגנה על המדינה בשל שיקולים פוליטיים. אני מאשים אתכם בהעמסת הנטל הביטחוני על משרתי סדיר ומילואים, תוך סיכון חייהם ופגיעה בחברה ובכלכלה, ובאפליה לרעה של החברה הדרוזית ששותפה מלאה בנשיאת הדגל על הגנת המולדת.

אני מאשים אתכם בקשירת קשר לפגיעה בדמוקרטיה

בהחלשת הרשות השופטת ובראשה בית המשפט העליון והייעוץ המשפטי, בפוליטיזציה של המשטרה והפיכתה לכוח בשירות מפלגות השלטון, בסירוס המשטרה מלחימה בפשיעה ובשחיתות ציבורית, בעיקור השירות הציבורי מיכולותיו המקצועיות, בחלוקת ג'ובים, בתקיפת מערכת הביטחון בכלל וביו"ש בפרט.

אני מאשים אתכם בעידוד הפרת החוק ופגיעה במעמדה המשפטי של המדינה

בעידוד קבוצות קיצוניות שלוקחות את החוק לידיהן ופועלות נגד ערבים ויהודים, בעידוד הקמת מאחזים בלתי חוקיים ביו"ש, באי נקיטת אמצעים נגד מפרי חוק שמשרתים אידאולוגיה קיצונית הנתמכת על ידכם, ובגרימה לפגיעה בחוסנה של המדינה פנימה והחוצה במישור הבינלאומי.

אני מאשים בקידום פטור מנטל ההגנה על המדינה משיקולים פוליטיים. בהעמסת הנטל הביטחוני על משרתי סדיר ומילואים, תוך סיכון חייהם ופגיעה בחברה ובכלכלה, ובאפליה לרעה של החברה הדרוזית

אני מאשים אתכם בשיסוי ופילוג העם

בהעדפת מגזרים שמזוהים אתכם בעמדותיהם ובהזנחת מגזרים אחרים, בשיסוי קבוצות תומכות בכם בקבוצות אחרות – ובראשן משפחות החטופים שסופגות התייחסות לא הולמת – גם ישירות מכם, במיתוג אזרחים ציוניים שדעתם שונה משלכם כ"שמאלנים בוגדים".

אני מאשים אתכם בניהול כלכלי משיקולים פוליטיים הפוגע בהתפתחותה וחוסנה של המדינה

בתקצוב כספים למגזרים לא יצרניים ללא תועלת כלכלית וללא פיקוח משיקולים פוליטיים, בחקיקת חוקים הפוגעים בכלכלה בהצדקה פוליטית, בהעדפה בררנית של השקעות באופן שמפלה אוכלוסיות אחרות, בהתעלמות מאזהרות והנחיות של גורמים כלכליים עולמיים בעלי השפעה קריטית על כלכלת המדינה.

אני מאשים אתכם בהחלשת מעמדה הבינלאומי ישראל בעולם

בפגיעה ביחסים עם ארה"ב ע"י השמצתה וחוסר הכרה בתפקידה הקריטי בסיוע הביטחוני והתמיכה הבינלאומית, בהתנגחות בלתי פוסקת עם מדינות ידידות באירופה ובעולם, בחוסר ניהול מדיניות חוץ גלובלית, בפגיעה בהסברה הבינלאומית משיקולים פוליטיים ובדרדור מעמדה הבינלאומי של ישראל.

אני מאשים אתכם ביהירות ובזחיחות הדעת

בהפגנת זלזול באזהרות מנהיגים וברי סמכא אחרים, כאילו רק אתם יודעים מהי טובת העם והמדינה. ההיסטוריה שלנו הוכיחה שיהירות וחוסר הקשבה הביאו עלינו אסונות גדולים, האחרון במשמרת שלכם. היהירות גורמת לכם לפגוע בעם ישראל, במדינה ובחוקיה, ובהכרה הבינלאומית בעם היהודי ובמדינתו.

ההיסטוריה שלנו הוכיחה שיהירות וחוסר הקשבה הביאו עלינו אסונות גדולים, האחרון במשמרת שלכם. היהירות גורמת לכם לפגוע בעם ישראל, במדינה ובחוקיה, ובהכרה הבינלאומית בעם היהודי ובמדינתו

למרות כל אלה אינכם לוקחים אחריות אלא נאחזים בכיסאותיכם כאילו רק אתם קיימים. הגיע הזמן לקבל מנדט מחודש מהעם או לפנות את מקומכם לאחרים.

ד"ר ישראל טירקל הוא מרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון, ב-15 השנים האחרונות ויועץ בתחומי התוויה וניהול אסטרטגיה, ניהול תפעול וניהול פרויקטים. לשעבר מנהל בכיר באינטל, ברמת סמנכ"ל, כולל 23 שנות ניסיון בישראל ובארה"ב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 556 מילים
סגירה