ברקת בטוח שיביס את נתניהו בפריימריז

ניר ברקת משוכנע שנתניהו לא יוכל להתרומם בסקרים, ואם יתמודד בבחירות הוא ינחל תבוסה ויוביל את הליכוד לאבדון ● בהינתן כל המשתנים הללו, ברקת משוכנע כי הוא יכול להביס את נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד ● בינתיים, ברקת משמר את היריבות מול נתניהו על קו מתח גבוה - אבל הוא לא שובר את הכלים, לא יוצא למרד גלוי ולא מתפטר מהממשלה כדי לא להרגיז את חברי הליכוד שעדיין מסרבים להפנות עורף לנתניהו ● פרשנות

שר הכלכלה ניר ברקת, מרץ 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
שר הכלכלה ניר ברקת, מרץ 2024

אין שום הבדל כרגע בין שר הכלכלה ניר ברקת לבין מפגין ממוצע בקפלן או מול הכנסת. ברקת חושב שנתניהו הוא אסון וכל יום שלו בשלטון מסכן את המדינה. ברקת בטוח, כמו רוב העם, כי המדיניות הפייסנית של נתניהו כלפי חמאס הובילה לאסון הנורא ב-7 באוקטובר, והוא סבור כי המחדל הנורא לא יאפשר לנתניהו להיבחר מחדש.

ניר ברקת משוכנע שנתניהו לא יוכל להתרומם בסקרים ובכלל, ואם יתמודד בבחירות הוא ינחל תבוסה ויוביל את הליכוד לאבדון. בהינתן כל המשתנים הללו – וזה מה שחשוב – ברקת משוכנע כי הוא יכול להביס את נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד, שבו עשויים להצביע 120 אלף איש.

שר הכלכלה בטוח כי רוב הציבור הזה מבין את גודל השעה ואת הצורך באלטרנטיבה כדי שהליכוד לא ילך לאופוזיציה לשנים ארוכות. עד אז, הוא שומר עם חברי הליכוד על קשר שטח הדוק באמצעות רשת יעילה של פעילים ועסקנים. התיווך הזה עולה גם ממון רב.

ברקת בטוח שרוב הציבור מבין את גודל השעה ואת הצורך באלטרנטיבה כדי שהליכוד לא ילך לאופוזיציה לשנים ארוכות. עד אז, הוא שומר עם חברי הליכוד על קשר שטח הדוק באמצעות רשת יעילה של פעילים ועסקנים

ברקת עצמו, ייאמר לזכותו, חזה בעבר את מה שקרה כאן. במאמר שפרסם ב"ישראל היום" בדצמבר 2021, תחת הכותרת "מלחמת איראן הראשונה", הוא קובע כי "איראן מתכננת לתקוף את ישראל משש זירות: לבנון, סוריה, עזה, יהודה ושומרון, זירה בתוך המדינה של חלק מערביי ישראל וטילים ארוכי טווח מאיראן ומתימן. זו תהיה עדיין מלחמה קונבנציונאלית, אך לא פשוטה כלל".

שר הכלכלה ניר ברקת מתראיין לתקשורת אחרי ישיבת הממשלה ב-24 בדצמבר 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שר הכלכלה ניר ברקת מתראיין לתקשורת אחרי ישיבת הממשלה ב-24 בדצמבר 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

עד הפריימריז המיוחלים בליכוד מקפיד ברקת לשמר את היריבות מול נתניהו על קו מתח גבוה. הוא לא שובר את הכלים, לא יוצא למרד גלוי ולא מתפטר מתפקידו בממשלה כדי לא להכעיס את חברי הליכוד, שמסרבים להפנות עורף לנתניהו.

ברקת גם לא עוזב את הליכוד, מפלגה שאליה הצטרף בזמנו אחרי הרפתקה קצרה עם קדימה. הוא משוכנע שאת המהפך הלאומי הוא יכול לעשות מבפנים. אולי הוא היחיד שמשוכנע בכך.

ברקת גם לא עוזב את הליכוד, מפלגה שאליה הצטרף בזמנו אחרי הרפתקה קצרה עם קדימה. הוא משוכנע שאת המהפך הלאומי הוא יכול לעשות מבפנים. אולי הוא היחיד שמשוכנע בכך

את המשנה האסטרטגית הזו פורש ברקת בשיחות עם רבים, החל בנשיא המדינה יצחק הרצוג וכלה בחברי כנסת וראשי סניפים בליכוד. לברקת יש כמובן סקרים לאורך ולרוחב שמלמדים על מצבו בליכוד ובכלל. קבוצות המחקר של ברקת מלמדות אותו שהוא חייב לשמור על קו מיליטנטי מפוקח ומפוכח ולתקוף את ראש הממשלה רק מימין.

וכך, העימותים של בקרת מול נתניהו מתנהלים בעצימות נמוכה – פה ביקורת, שם עקיצה, אף פעם לא פיצוץ. תמיד עם הקשר למחדל הנורא ב-7 באוקטובר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הכלכלה ניר ברקת בכנסת, 23 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הכלכלה ניר ברקת בכנסת, 23 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

באמצע מרץ, למשל, התעמת ברקת עם נתניהו על הסירוב שלו לכאורה להכניס פועלים זרים לארץ. ברקת טען כי נתניהו מונע את המהלך כדי להחזיר לכאן רבבות פועלים פלסטינים, סכנה ביטחונית של ממש, לדעת ברקת. "לא למדנו כלום מ-7 באוקטובר. אישרנו כמה אלפים והנזק נאמד בעשרות מיליארדי שקלים", טען ברקת.

נתניהו הגיב אז דרך דוברי הליכוד, וטען שהוא מסיר חסמים כדי להביא עובדים זרים.  "בשעה שראש הממשלה נתניהו מוביל את המאמץ המלחמתי נגד לחצים בינלאומיים כבירים, ברקת מצטרף למלעיזים נגד ראש הממשלה נתניהו כדי לקבל חיבוק מהתקשורת", נטען בהודעת הליכוד.

"בשעה שראש הממשלה נתניהו מוביל את המאמץ המלחמתי נגד לחצים בינלאומיים כבירים, ברקת מצטרף למלעיזים נגד ראש הממשלה נתניהו כדי לקבל חיבוק מהתקשורת", נטען בהודעת הליכוד

לאורך החודשים האחרונים ברקת יוצא נגד המהלכים הכלכליים וגם נגד מהלכי המלחמה שמתבצעים לדעתו באיטיות, ללא מחשבה וללא הנחישות הראויה.

ביום שלישי השבוע, לפי פרסום בערוץ 12, נפגש ברקת עם בכירים בעדה הדרוזית, שקבלו בפניו על דרכי הפעולה בצפון. "נתניהו וגלנט פחדנים. נסראללה מריח את החולשה שלהם", אמר שם ברקת.

הפעם התגובה של נתניהו הייתה ישירה וחריפה יותר. "ברקת לא יודע כלום ורק מעודד את אויבינו כדי לקבל כותרת", נמסר בהודעה מטעם לשכתו של נתניהו.

אנשי נתניהו חושבים שברקת רוצה שנתניהו יתעצבן ויפטר אותו. נתניהו לא יעשה את זה. הוא לא רוצה משבר פנימי נוסף בימים האלה, והוא גם לא מעוניין להעניק לברקת את התענוג להפוך לקדוש מעונה בליכוד.

אנשי נתניהו חושבים שברקת רוצה שנתניהו יתעצבן ויפטר אותו. נתניהו לא יעשה את זה. הוא לא רוצה משבר פנימי נוסף בימים האלה, והוא גם לא מעוניין להעניק לברקת את התענוג להפוך לקדוש מעונה בליכוד

ברקת באמת לא יודע הרבה, ואולי זה משחק לטובתו. הוא לא שר בקבינט המלחמה ולא בקבינט המדיני-ביטחוני. בפריימריז הוא יוכל לומר שהיה ממודר ולא היה שותף להחלטות. בינתיים הוא  יושב במשרדו ומתפוצץ, נפגש ללא הרף עם פעילי ליכוד או שמכלה את זמנו בנסיעות עבודה יקרות לחו"ל.

כמו שרים אחרים, קשה לו להבין את מה שקורה כאן. המחדל הכי חמור בתולדות המדינה, אסון קולוסאלי שהיה מעיף כל ראש ממשלה בכל מדינה אחרת מייד, אבל נתניהו נשאר על מכונו ואפילו מתייצב בסקרים. התקווה היחידה של ברקת היא להפיל את נתניהו בפריימריז. הסיכוי נמוך, אבל על זה הוא עובד.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
כתבה מטעה מאוד , זאת כתבה מפרגנת לברקת , שיהיה ברור אני כחבר ליכוד שנים רבות , לא אבחר בברקת בפריימריס של הליכוד וכן כל שכן אם הוא יבחר אעבור ישר למפלגת ימין אמיתית , ברקת הוא בליכוד על... המשך קריאה

כתבה מטעה מאוד , זאת כתבה מפרגנת לברקת , שיהיה ברור אני כחבר ליכוד שנים רבות , לא אבחר בברקת בפריימריס של הליכוד וכן כל שכן אם הוא יבחר אעבור ישר למפלגת ימין אמיתית , ברקת הוא בליכוד על תנאי עצמי , הוא יביא את הליכוד בידיים פתוחות לזרועות האנרכיסטים מקפלן , הוא חלק מהם ומטשטש את זהותו במודע …

מעניין כיצד הוא או כל "מומחה" צבאי היה נוהג בהתחשב במצב. המטרה העיקרית כרגע,הינה פגעיה קשה בחמאס ומניעת חזרתו לשליטה ברצועה. כל סטיה ממנה,לא תועיל כהוא זה. פחדנים? כך הוא מכנה את ראש המ... המשך קריאה

מעניין כיצד הוא או כל "מומחה" צבאי היה נוהג בהתחשב במצב.
המטרה העיקרית כרגע,הינה פגעיה קשה בחמאס ומניעת חזרתו לשליטה ברצועה.
כל סטיה ממנה,לא תועיל כהוא זה.
פחדנים? כך הוא מכנה את ראש הממשלה ושר הביטחון .
האם ברקת העריך מה התועלת כרגע,במלחמה בחזית נוספת?
צה"ל יכול לכבוש את דרום לבנון,בזה אין ספק.
אך מה תהיינה ההשלכות לכך?
אלפי טילים לרחבי הארץ!!!
זו לא העת לתקוף שם.!!!

נמושה פוליטית. בטח, קח את הזמן שלך, זה לא שיש כאן מדינה שנתניהו מחריב בינתיים. יש את כל הזמן שבעולם לתמרונים פוליטיים עלובים. ואז סוף סוף תוכל להיות ראש ממשלת יהודה שתקום על חורבות ישרא... המשך קריאה

נמושה פוליטית. בטח, קח את הזמן שלך, זה לא שיש כאן מדינה שנתניהו מחריב בינתיים. יש את כל הזמן שבעולם לתמרונים פוליטיים עלובים. ואז סוף סוף תוכל להיות ראש ממשלת יהודה שתקום על חורבות ישראל. לאירופה לא תוכל לנסוע כי תעצר, אבל לא נורא, זה בטח יהיה שווה את זה.

עוד 743 מילים ו-5 תגובות
סגירה