נתניהו: ההצעה המקורית של יריב לוין הייתה "רעה"

בתשובתה לבג"ץ בהרב-מיארה הביעה תמיכה בכך שתחולת שינוי חוק יסוד הממשלה תידחה לפחות לכנסת הבאה ● אילון מאסק לנתניהו: המפגש שלי עימך הוא האירוע שעורר הכי הרבה התנגדות בקרב עובדיי ● מפגינים מחו ליד שדה התעופה בקליפורניה שאליו הגיע נתניהו ● תלונה הוגשה למשטרה בעקבות דברי ראש הממשלה על כך שמוחים "חוברים לאש"ף, לאיראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיזם אילון מאסק במשרדי טסלה בפרימונט שבקליפורניה, 18 בספטמבר 2023 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
אבי אוחיון / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיזם אילון מאסק במשרדי טסלה בפרימונט שבקליפורניה, 18 בספטמבר 2023

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה לארצות הברית, ורגע לפני עלייתו למטוס תקף את אנשי המחאה המתכננים להפגין נגד המהפכה המשפטית בזמן שהותו בסן פרנסיסקו וניו יורק, וטען כי הם "חוברים לאש"ף ולאיראן".

"הם מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות", אמר נתניהו. "כשהייתי ראש האופוזיציה, מעולם לא עשיתי זאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה משוחח עם עיתונאים לפני ההמראה לארה"ב (וידיאו: לע"מ)

עוד מדברי ראש הממשלה לפני המראתו:

"אני יוצא עכשיו לעצרת האו"ם, שם אני אייצג את ישראל אל מול אומות העולם. בימים אלו גם אפגוש מנהיגים רבים מהעולם, בראשם הנשיא ביידן, שאיתו אדבר בין השאר ובראש ובראשונה על איראן והרחבת מעגל השלום. אני נפגש גם עם קנצלר גרמניה, נשיא אוקראינה, נשיא טורקיה ומנהיגים רבים נוספים מאסיה, אירופה ואפריקה.

"אני חייב להגיד שזה די מרגש לראות את ריבוי הבקשות לפגישות. אני לצערי לא יכול להיפגש עם כל המנהיגים שביקשו, אבל מקווה להיפגש עם רובם.

"היום העולם רואה, ואני כמובן אדגיש את זה, שאיראן מפרה את כל ההתחייבויות שלה, שהיא משקרת במצח נחושה, שהיא מתכוונת גם לפתח נשק גרעיני וגם להמשיך את התוקפנות שלה באזור. אנחנו ניאבק בשני הדברים הללו גם יחד. שמעתי את האיומים שבאו מאחד מאנשי המשטר האיראני היום, אני מציע לו לא לאיים עלינו. הוא צריך לדעת והמשטר הזה צריך לדעת שאנחנו נגיב בעוצמה בכל תקיפה של אנשינו ושל אזרחינו.

"בתחילת הביקור הזה אני אבקר בקליפורניה. אני מתכוון לפגוש שם איש שמוביל כרגע את ההתפתחות הדרמטית ביותר בטכנולוגיה האנושית בזמן החדש ואולי בכלל, את אילון מאסק. אני אדון איתו על נושא הבינה המלאכותית, וגם אפעל שישקיע בישראל בשנים הקרובות. האיש הזה במידה רבה מפלס את הדרך שתשנה את פני האנושות ותשנה גם את פני מדינת ישראל – ישראל צריכה להיות מובילה בנושא הבינה המלאכותית, וכפי שהפכנו אותה לגורם מוביל בנושא הסייבר, כך נעשה גם בתחום הזה".

שר המשפטים יריב לוין בריאיון לתוכנית "60 דקות" (צילום: צילום מסך, CBS)
שר המשפטים יריב לוין בריאיון לתוכנית "60 דקות" (צילום: צילום מסך, CBS)

שר המשפטים יריב לוין אמר בריאיון לתוכנית "60 דקות" ששודרה הלילה בארצות הברית כי אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל את המצב שהממשלה לא תעביר חוקים עקב הפגנות.

"כמובן שאני מכבד את דעותיהם של אלו שחושבים שהרפורמה שלי עשויה לגרום לנזק, אבל אני מבטיח לך שהרגשות שלהם לחלוטין חסרות בסיס", אמר.

בתשובה לשאלה אודות גזענים והומופובים בקואליציה השיב השר כי רוב הכנסת דמוקרטית וליברלית.

לדבריו, בית המשפט בישראל הוא מעל המממשלה ומעל הכנסת ומעל העם – והרפורמה מבקשת לאזן זאת. "מערכת המשפט לחלוטין נשלטת על ידי אליטה וחצי מהעם מרגיש שהמערכת פועלת נגדו", סיכם.

בתוכנית התראיינו גם נציגים ממחאת אחים לנשק וצוין כי איתמר בן גביר הורשע בתמיכה וטרור וכי סמוטריץ' מתאר עצמו כפשיסט הומופוב.

דונלד טראמפ פרסם סוג של ברכה לראש השנה ברשת החברתית Truth שהקים, ולצד הישגי הממשל שלו למען ישראל ופנייה לקוראים כ"כבשים", כותב הנשיא לשעבר שמנסה לחזור לבית הלבן:

"זו תזכורת ליהודים ליברלים שהצביעו להרס אמריקה וישראל בגלל נרטיביים שקריים. בואו נקווה שתלמדו מהטעויות שלכם ולהבא תבחרו טוב יותר. שנה טובה!"

 

פוסט של טראמפ לראש השנה (צילום: צילום מסך.)
פוסט של טראמפ לראש השנה

ח"כ אביגדור ליברמן כותב בתגובה לדברי נתניהו לפני עלייתו למטוס: "אדוני ראש הממשלה, שוב אתה משקר במצח נחושה. המפגינים בארץ ובעולם מפגינים נגדך ובעד מדינת ישראל.

"מי שחבר לאיראן ולאש"ף זה לא אחר ממך, אתה בעצמך מר בנימין נתניהו, אתה שמפרק את החברה הישראלית מבפנים, אתה שמשתלח במיטב בנינו ובנותינו ואתה שמוכיח לכולנו יום יום שאתה פועל אך ורק בהתאם לאינטרסים האישיים שלך, גם אם זה אומר שתישרף המדינה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לדברי נתניהו: "אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפיכה המשטרית של ממשלתו.

"ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות".

כוח קפלן מסר: "נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן – משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם, הדבר היחיד שעוד מציל את תדמית ישראל בעולם הם המפגינים והמפגינות ששומרים על הערכים הדמוקרטיים של ישראל".

1640 יוצאי המ"מ (מערך המבצעים המיוחדים) באמ"ן מסרו כי "אחרי שכבר שלח את משרתיו לקרוא לנו פלוגות אס-אה, נאצים, קיני טרור, מוגלה, עכשיו נתניהו מודיע שאנו גם מסייעים לאיראן.

"כך נראה רודן בפאניקה, שיודע שמיטב לוחמי ישראל איבדו בו אמון באופן טוטאלי.
גם ארה"ב יודעת שכבר אין מאחוריו צבא".

כעיו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגבה את נתניהו וקובע: "המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS".

המיצג אליו מתייחס שר האוצר:

ח"כ ולדימיר בליאק כתב בתגובה לדברי סמוטריץ': "פעם הייתה כאן ממלכתיות. אנשים היו נעצרים עם 700 ליטר דלק, בחשד שהתכוונו לפגוע בתשתיות. שנים לאחר מכן אותם אנשים היו קוראים לנוער הדתי לא להתגייס לצה"ל. אבל זה היה פעם, כשעוד הייתה 'ממלכתיות'. היום הם סתם שרים כושלים שמחרטטים הסתה בטוויטר".

סגירה