ארבעה גברים נורו למוות באבו סנאן שבגליל המערבי

מתחילת השנה קיפחו את חייהם 156 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה; בתקופה המקבילה אשתקד עמד מספר הקורבנות על 68 ● קודם לרצח בגליל התייחס נתניהו להתנקשות במנכ"ל עיריית טירה: "זו חציית קו אדום; אנחנו נפעיל את כל האמצעים, כולל השב"כ, כדי לנצח את הפשיעה הזאת" ● טלי גוטליב: "בגלל הדיפ סטייס, שחדר עמוק לצה"ל, ידיהם של החיילים כבולות"

אמבולנסים, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Flash90)
Flash90
אמבולנסים, למצולמים אין קשר לידיעה

לוחמי ימ"מ וסיירת צנחנים עצרו הלילה שני פלסטינים החשודים ברצח בת שבע ניגרי ז"ל בפיגוע הירי שאירע אתמול בהר חברון. המחבלים הסתתרו בבית שכנראה שייך למשפחתם בעיר חברון.

לפי הודעה משותפת של דובר צה"ל, המשטרה ושב"כ, הכוחות כיתרו את הבית וכרזו להם לצאת החוצה. המחבלים הסגירו את עצמם לידי הלוחמים ללא התנגדות. רכזי השב"כ ביצעו להם חקירה קצרה בשטח, ואחריה עצרו אותם.

כוחות צה"ל באזור זירת הפיגוע בדרום הר חברון, 21 באוגוסט 2023 (צילום: HAZEM BADER / AFP)
כוחות צה"ל באזור זירת הפיגוע בדרום הר חברון, 21 באוגוסט 2023 (צילום: HAZEM BADER / AFP)

סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה אמש על תקיפה ישראלית באזור דמשק. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בסוריה, הדי פיצוצים רבים נשמעו באזור עיר הבירה. משרד ההגנה הסורי מסר כי ישראל ביצעה את התקיפה בשעה 23:05 מכיוון רמת הגולן, וכי חייל סורי נפצע בתקיפה.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה במדינה, עדכן כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי מערכות ההגנה האווירית הסוריות פועלות נגד התקיפה הישראלית, בניסיון לירט את הטילים.

עוד דווח כי זו התקיפה הישראלית ה-23 מתחילת השנה, וכי הטילים הישראליים פגעו בשלושה אתרים של צבא סוריה.

לפי דיווחים בסוריה, התקיפה הישראלית התמקדה באזור קרוב לשדה התעופה של דמשק וכן באזור אל-כיסווה, שתי נקודות שבהן תקפה ישראל כמה פעמים בעבר. שני המקומות מוכרים לפי פרסומים זרים כאתרים שמשמשים את איראן ואנשי חיזבאללה באזור, לעתים קרובות תוך שימוש בתשתיות של צבא סוריה.

מאוחר יותר הארגון דיווח כי התקיפה בוצעה גם נגד יעדים בדרום דמשק. ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת דיווח מפי מקור כי "התקיפה הישראלית הייתה נגד משלוח אמל"ח איראני, שהגיע לשדה התעופה בדמשק, לפני שהשיירה יצאה לדרך".

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה מפי מקור ביטחוני בכיר, כי "מטוסי קרב ישראלים שיגרו טילים לעבר כמה מטרות באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו ליירט חלק מהטילים האלה".

תושבים באזור דיווחו כי שברים של אחד מטילי ההגנה האווירית נפלו בשכונת מגורים. עיתון אל-ווטן הסורי, המקורב לשלטון, דיווח כי שדה התעופה הבינלאומי של דמשק פועל כרגיל ולא נפגע בתקיפה.

טילים בשמיים ליד שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, סוריה, בינואר 2019 (צילום: SANA via AP)
טילים בשמיים ליד שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, סוריה, בינואר 2019 (צילום: SANA via AP)

שני ילדים ישראלים גרמו לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, לצאת נגד המהפכה המשפטית בישראל.

אתמול התקיים בגרמניה, יום פתוח במשרדי הממשלה, שבו כל אנשי הממשלה מקיימים דיון פתוח עם הציבור, ובין השאר מאפשרים לאזרחים שאול שאלות ומספקים תשובות.

בן ואלנה, שני ילדים ישראלים בני 10 ו-12, נמצאים בחופשה משפחתית בגרמניה עם אביהם הגרמני. הילדים נסעו למקום המפגש עם שולץ ושאלו אותו מה דעתו על החקיקה המשפטית בישראל.

שולץ ענה: "כפי שכבר הצהרתי, ואמרתי לראש ממשלת ישראל ולנשיא ישראל, בדמוקרטיה הרוב לא יכול לקבוע למיעוט והמיעוט צריך לחיות ללא פחד מעריצות הרוב. כך מלמד אותנו הניסיון הנורא שלנו.

"לכן יש לנו חוקה שמבצרת את הפרדת הרשויות וזכויות המיעוט, לכן אנחנו בוחרים שופטים לא ברוב רגיל אלא ברוב מיוחס, וכל אזרח יכול לתבוא את השלטון ללא מורא.

"אנחנו מקווים כי יישמרו חוקי היסוד בישראל המגנים על המיעוטים ועל הפרדת הרשויות וכי מעמדו היציב של חוקי הייסוד יישמר".

שולץ אמר גם כי הוא ממשיך לתמוך במאמציו של נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, להביא להסכמות רחבות בנוגע לחקיקה המשפטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 16 במרץ 2023 (צילום: AP Photo/Michael Sohn)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 16 במרץ 2023 (צילום: AP Photo/Michael Sohn)

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הודיע כי הוא מתכוון להיפגש עם רבנים כדי לקדם מתווה מוסכם לשירות לאומי לחרדים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קפץ על המציאה כדי לתקוף את גנץ.

בריאיון לרשת ב' אמר הבוקר ליברמן: "הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלת שוויון בנטל. בני גנץ טועה בגדול כשהוא הולך לנהל שיח עם רבנים, שנועד להבטיח את הקואליציה הבאה שלו עם ש"ס ויהדות התורה. יש בחוק תוספת של מיליארדים על חשבון האזרחים לסבסוד החרדים".

אביגדור ליברמן במשרד ראש הממשלה בירושלים, 4 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן במשרד ראש הממשלה בירושלים, 4 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במערכת הפוליטית מברכים על תפישת החשודים בביצוע הפיגוע בהר חברון.

סגירה