בסוף לילה רווי עימותים, המשטרה פינתה את איילון

הכנסת אישרה את החוק לביטול עילת הסבירות ● הבית הלבן: קוראים לרשויות להגן על המפגינים ● נתניהו: עד סוף נובמבר יש זמן להגיע להסכמות; לפיד: הצעה ריקה מתוכן; גנץ: "החוק יבוטל וימחק מספר החוקים" ● ראש שב"כ לשעבר נדב ארגמן במחאה בירושלים: "ניאבק בכל הכלים שיש לנו" ● דיווח: עשרות טייסים הודיעו על הפסקת ההתנדבות ● יו"ר ההסתדרות: "מתכוון להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק"

  • המפגינים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף ארלוזורוב, 24 ביולי 2023 (צילום: גלעד פירסט)
    גלעד פירסט
  • המשטרה מפעילה מכת"זיות לפינוי המפגינים שחוסמים את נתיבי איילון בתל אביב, 24 ביולי2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    אבשלום ששוני/פלאש90
  • איילון צפון חסום במחאה נגד המהפכה המשפטית, 24 ביולי 2023 (צילום: אמנון חורש)
    אמנון חורש
  • המפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את נתיבי איילון ליד מחלף השלום, 24 ביולי 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • מפגינים נגד המהפכה המשטרית חוסמים את נתיבי איילון בתל אביב, 24 ביולי2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    אבשלום ששוני/פלאש90

פורום העסקים המונה את 150 החברות הגדולות במשק שמעסיקות את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי, הודיע הלילה כי היום לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום. הפורום קרא לחברות ועסקים נוספים "להצטרף לצעד החירום שננקט, בלית ברירה, על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות".

"הפורום פועל למניעת הקרע בעם באמצעות עצירת החקיקה החד צדדית, הידברות, והגעה להסכמות, נמסר. "הוחלט כי מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום, חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הבטחון והעתיד של כולנו".

עשרות חברות הייטק וקרנות הון-סיכון הצטרפו לשביתה. החברות השובתות – בהן מאנדיי, וויז, פאפאיה גלובל, למונייד ויוטפו – הודיעו כי ישביתו את פעילותן במהלך היום, ויאפשרו לעובדים להשתתף בפעילויות המחאה נגד ההפיכה המשפטית.

בנוסף נכתב כי "הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות".

בין השאר כולל פורום העסקים את מרכזי ביג אולם לא כל החנויות במתחמים ייסגרו, בין השאר הסופרים של רמי לוי.

ח"כ אלמוג כהן כתב הלילה בטוויטר: "אני קורא לבעלי העסקים להצטרף לרמי לוי ולפתוח את עסקיהם באשר הם ולא להיכנע למיעוט פריבילגי עשיר כקורח, המנצל את כוחו לשם דעה פוליטית. כל אדם זכאי לממש את זכותו ואת חופש עיסוקו על מנת להביא פרנסה לביתו וילדיו בסוף היום. גם בעלי העסקים אשר תחת הרשתות הדיקטטוריות BIG, עזריאלי ושאר והקבוצות ששובתות. מיד בסיום החקיקה נבוא איתם בחשבון בעקבות רמיסת זכויות אזרחי המדינה".

הדרמה נמשכת: כמה שעות לתחילת ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית כשברקע נמשכים המאמצים לפשרה.
בכנסת נמשך הדיון.

המחלוקת העיקרית כעת בין האופוזיציה לקואליציה – משך הקפאת החקיקה המשפטית לאחר העברת החוק. לוין מוכן ל-4 חודשי הקפאה uלפיד עד סוף הכנס הבא.

ראשי המחאה סבורים שיש רק פיתרון אחד והוא גניזת החקיקה המשפטית.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאתר וואלה כי "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם ולאור היקף האיומים והאתגרים מולם נציבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מחו מול ביתו של השר ניר ברקת בירושלים. המפגינים קשרו את עצמם זה לזה, קראו לברקת להתנגד לחקיקה והוסיפו: "בחיים לא תהיה ראש ממשלה". ֿ

מפגינים מתנועת "אחים לנשק" אזקו את עצמם זה לזה וחוסמים את כביש הגישה לכנסת. ממטה המחאה נמסר כי כל הכניסות לכנסת חסומות.

סגירה