גלנט ניסה ליזום גינוי ממשלתי לאלימות המתנחלים בשטחים, בן גביר התנגד לכך

מליאת הכנסת תבחר נציג נוסף לוועדה לבחירת שופטים ב-12 ביולי ● חברת הכנסת שרן השכל נדרשה לרדת מדוכן הנואמים במליאה כי ביקשה לשאת דברים כשהיא נושאת עימה את בתה התינוקת ● הנגיד ביקש מנתניהו להוריד מסדר היום את הצעת החוק, המבקשת לחייב את הבנקים לשלם עמלה מינימלית - שגובהה ייקבע על ידו - על יתרת הזכות בחשבון העובר ושב של ציבור הלקוחות

אישה פלסטינית מחוץ לביתה שנשרף כליל בפרעות המתנחלים בתורמוס עיא, 24 ביוני 2023 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
AP Photo/Mahmoud Illean
אישה פלסטינית מחוץ לביתה שנשרף כליל בפרעות המתנחלים בתורמוס עיא, 24 ביוני 2023

גינויים לקריאות וסילוקו של מח"ט בנימין מהשבעה של ההרוג בעלי הראל מסעוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "תקיפת המח"ט היא חמורה מאד וראויה לכל גינוי. לא יכולה להיות שום הבנה או הצדקה לקריאות נוראיות אלה כלפי מפקד בצה"ל שמוסר את נפשו על הגנת עם ישראל וההתיישבות.תתביישו לכם!

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, וודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל".

יואב גלנט מוסר הבוקר: שוחחתי הלילה עם מפקד חטיבת בנימין אל"מ אליאב אלבז, בעקבות האלימות הנבזית שספג ביד בנימין. אל"מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה"ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה. לא נאפשר זאת, נמצה את הדין עם הפורעים.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אל"מ אליאב אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה. הקריאות נגדו לא רק בזויות, הן מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו נגד כוחות הביטחון. המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים האחרונים עלולים להיגמר באסון".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "אל"מ אליאב אלבז, אני מצדיע לך. כל עם ישראל מצדיע לך. הקולות הקיצוניים הם מיעוט מסוכן ולא ניתן להם להרוס את ישראל היפה והטובה", אמר לפיד.

גורמים בכירים בחערכת הביטחון טועים כי מדיניות הממשלה מחבלת במאמצי מערכת הביטחון להתמודד מול הפשיעה הלאומנית מצד מתנחלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית,.בארץ מספרים כי לפי הגורמים, צה"ל ושב"כ איבדו שליטה ויכולת לפעול מול המתנחלים בחודשים האחרונים, שפועלים כרצונם בעידוד שרי הממשלה וח"כים מהקואליציה, וכי הדרג המדיני מונע מגופי הביטחון לתגבר את כוחותיהם בגדה כדי למנוע פשיעה לאומנית, לא מאפשר להם לפנות מתנחלים שעולים ומקימים מאחזים בלתי חוקיים ודורש מהם שלא לאכוף הכנסה של ציוד לשטחי המאחזים הטריים.

גורם ביטחוני בכיר: "זה לא קומץ, לא עשבים שוטים, מדובר פה על מאות וזה הולך ומתרחב למיינסטרים. בעבר זה היה עשרות בחשכה, היום זה בצהרי היום ובגלוי ויש להם רוח גבית מחברי כנסת ושרים. אם השר לביטחון לאומי אומר 'רוצו לגבעות' מה את מצפה שיקרה בשבת בצהריים?".

מובילי המחאה מוסרים הבוקר כי כאלף אנשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק הגיעו הבוקר לביתו במודיעין של המשפטים יריב לוין, במחאה על החקיקה הדיקטטורית.

המילואימניקים הגיעו עם מיצג 'נקניק הדיקטטורה מבית מעדניית לוין' ושלטי "יריב מר של ישראל", והדליקו צמיגים.

מפגינים הדליקו אש מול ביתו של השר יריב לוין, 27 ביוני 2023 (צילום: מחאת קפלן)
מפגינים הדליקו אש מול ביתו של השר יריב לוין, 27 ביוני 2023 (צילום: מחאת קפלן)

במחאה מצביעים על העובדה כי נתניהו איננו נוכח באירוע ולוין מתפקד בפועל כראש הממשלה האמיתי שממשיך לבצר את מעמדו ומוביל את המדינה לאבדון בצורה לא דמוקרטית.

מפגיני אחים לנשק מול בית יריב לוין, 27 ביוני 2023 (צילום: מחאת קפלן)
מפגיני אחים לנשק מול בית יריב לוין, 27 ביוני 2023 (צילום: מחאת קפלן)

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידייו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה".

השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית מגנה אבל לא בדיוק. בראיון לגל"צ על רקע הקריאות נגד מח"ט בנימין אומר שר המורשת, "צריכים אולי להבין מה גורם לאותם נערים לאבד את העשתונות ככה, אנחנו מגנים את זה בכל תוקף. ועדיין – אסור להתחמק מביקורת, צה"ל צריך להיות יותר נאמן כלפי מתיישבי יו"ש".

5 עצורים בהפגנה מול בית לוין במודיעין – המשטרה השתמשה בגז מדמיע.

סגירה