גפני זועם על גולדקנופף: ידרוש את משרד השיכון לדגל התורה

איזנקוט על הדיווח לפיו מינוי הרבצ״ר יעבור מהרמטכ״ל לרב הראשי: חולשה פוליטית של נתניהו ושכרון כוח של שותפיו ● קריב: נתניהו מפרק את הממלכתיות, אפילו בצבא ● בר-לב: אם שבתאי יתפטר יביאו ״יס מן״ אחריו. אנשים צריכים להישאר ולהיאבק על הדמוקרטיה שלנו ● ביטן: לא אצביע בעד ביטול סעיף הגזענות ● ברקת: סומך על נתניהו שיתן לי את התפקיד שאני רוצה

משה גפני בישיבת הסיעה של יהדות התורה בכנסת, 5 בדצמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משה גפני בישיבת הסיעה של יהדות התורה בכנסת, 5 בדצמבר 2022

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס הבוקר בכאן רשת ב' לסעיף הסיפוח של יהודה ושומרון שנכלל בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לציונות הדתית ואמר כי "יש דברים שנכתבו על מנת שייכתבו, אבל לא יקויימו – ברור שזה לא יהיה בקדנציה של ביידן".

ביטן הוסיף כי "בנוהג הקיים בישראל חלק מהבנייה ביהודה ושומרון נעשית גם בתיאום עם ארצות הברית וסמוטריץ' לא יוכל לשנות את זה בסופו של דבר". על הסעיף בהסכם הקואליציוני על קידום הסיפוח אמר ביטן כי "זה רק לצורך הבוחרים, שיהיה כתוב".

עמר בר-לב אמר בכאן 11 הערב על רקע העברת חוק בן גביר: "אני לא חושב שקובי שבתאי צריך להתפטר, אני בעד שאנשים יאבקו על הדמוקרטיה הישראלית וגם אם יש רוח רעה שלא יתכופפו. אם הוא יתפטר יביאו 'יס מן' אחריו".

ראיון שלי ליערה שפירא, לפני שעה קלה בתוכנית מהדורת חמש בכאן חדשות.

Posted by ‎עמר בר-לב – Omer Barlev‎ on Saturday, December 24, 2022

פעילה חברתית פגשה את ראש הממשלה המיועד נתניהו במכון הכושר בקיסריה ומספרת כי ביקש ממנה לא להאמין לכותרות המבשרות כי נכנע למפלגות החרדיות.

סקר בכאן חדשות: מפלגת עוצמה יהודית, ובראשה חבר הכנסת איתמר בן גביר, הם המנצחים הגדולים בחתימת ההסכמים הקואליציוניים.

30% מהמשיבים חושבים שהוא המנצח הגדול של המשא ומתן. 12% חושבים שבצלאל סמוטריץ' השיג הכי הרבה, 12% מצביעים על אריה דרעי. רק 5% חושבים שיהדות התורה השיגה הישגים משמעותיים; ו-2% חושבים שאבי מעוז השיג הכי הרבה.

בשאלה הנוגעת לחקיקה שתאפשר לחבר הכנסת אריה דרעי להתמנות לשר בלי חשש מקלון: 23% תומכים בחקיקה, 57% מתנגדים לה ו-20% לא יודעים. בקרב מצביעי גוש נתניהו החלוקה היא 48% תומכים, 28% מתנגדים ו-23% לא יודעים.

גנץ כותב הערב: "שוחחתי אתמול עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן והודיתי לו על שיתוף הפעולה המצוין בשנתיים האחרונות. במיוחד ביקשתי להודות לסאליבן על המנהיגות שגילה בנושא המאבק בגרעין האיראני ועל הפעולות שהוביל הממשל האמריקאי לחיזוק היחסים הביטחוניים בין ישראל ומדינות האזור".

סגירה